Index – Külföld – Meghiúsúlt ünnepi program, síkideg emberek: több órát vesztegeltek egy vonat utasai a Csalagútban
A Eurostar közlése szerint a hajnali 6:01-kor Londonból induló vonat egy „műszaki probléma” miatt nem tudta folytatni útját. A szerelvénynek helyi idő szerint 9:20-kor kellett volna megérkeznie a párizsi Gare du Nord pályaudvarra, ehelyett az utasok azt a tájékoztatást kapták, hogy körülbelül hat órás késéssel érhetnek célba.
Lisa Levine, az egyik utas arról számolt be a Sky News portálnak, hogy órákon át vesztegeltek az alagútban, és fogalmuk sem volt, mikor szabadulhatnak ki. Hozzátette, hogy az átszállás után már tudták, hogy a Párizsban tervezett egész napjuk odaveszett.
Elégtelen kommunikáció és stresszes helyzetek
Gaby Koppel televíziós producer elmondta, hogy körülbelül egy órával az indulás után, nagyjából reggel 7 órakor brit idő szerint álltak meg az alagútban. A hangosbemondón keresztül csak alkalmanként kaptak tájékoztatást, amelyben közölték, hogy nem tudják, mi okozza a hibát.
Alicia Peters üzemeltetési felügyelő, aki nyolcéves lányával utazott a párizsi Disneyland-be, különösen stresszes helyzetként élte meg a hosszas veszteglést.
Először egy zajt hallottak, majd megszűnt az áramellátás.
A szerelvényben nagyon meleg volt, és mivel nem tudták megmondani, mikor indulhatnak tovább, ez még több aggodalomra adott okot.
A vasúti késésekből Magyarországon sincs hiány, a Mávinform több meghibásodásról is beszámolt vasárnap reggel, erről itt írtunk.
Lassú haladás és átszállás Calais-ban
A vasúttársaság később az X-en (korábban Twitter) közölte, hogy a 9080-as járat csökkentett sebességgel halad Calais felé, ahol az utasokat egy másik Eurostar-vonatra szállítják át, hogy folytathassák útjukat Párizsba. A vállalat megköszönte az utasok megértését és elnézést kért a késésért.
A közösségi médiában több felhasználó is beszámolt arról, hogy a vonat meghibásodása miatt hosszú autósorok alakultak ki a Csatorna-alagúthoz vezető autópályán.
Az incidens rávilágított a vasúti közlekedés sebezhetőségére és a hatékony kríziskommunikáció fontosságára. A több órás késés és a bizonytalanság különösen megviselte azokat az utasokat, akik időponthoz kötött programokra igyekeztek a francia fővárosba.