Index – Belföld – Tíz vasútvonalon megszűnik a közlekedés, egy polgármester már tiltakozik
Az érintett mellékvonalakon korszerű, légkondicionált autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek majd lehetővé az utasoknak – hangsúlyozták közleményükben.
A döntés érinti
- a (Miskolc-Tiszai-) Nyékládháza-Tiszaújváros,
- a (Mátészalka-) Kocsord alsó – Csenger,
- az Újszeged – Mezőhegyes,
- a Mezőhegyes – Battonya,
- a Somogyszob – Nagyatád,
- a (Dombóvár–) Godisa –Komló,
- a Balassagyarmat―Ipolytarnóc,
- az Abaújszántó―Hidasnémeti,
- és a Karcag–Tiszafüred,
- illetve, a Lakitelek―Kunszentmárton (–Szentes) vonalat.
A közlekedési társaság kiemelte, hogy az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését a jármű- és személyzethiány indokolja.
A közlekedéspolitikáért felelős korábbi vezetés által 2022 decemberében elrendelt teljesítmény-többlet mértéke elérte a 3,5 millió vonatkilométert, amellyel összefüggésben a vasúttársaság jelezte az illetékes államtitkárságnak, hogy ilyen mértékű szolgáltatásbővítés mind a járműállomány, mind a humánerőforrás (mozdonyvezetők, jegyvizsgálók) oldalról kockázatot hordoz – emlékeztetnek a közleményben.
Ezeket a kockázatokat az ukrajnai háború miatti alkatrészhiány csak súlyosbította, „így mostanra a vállalatcsoport munkatársainak megfeszített, összehangolt munkájára és minden szakmai tapasztalatára szükség van ahhoz, hogy a vasúttársaság nap mint nap teljesíteni tudja közszolgáltatási feladatait” – olvasható a MÁV-Volán-csoport közleményében.
Egy polgármester már tiltakozik
Balassagyarmat fideszes polgármestere, Csach Gábor levelet írt Lázár János építési és közlekedési miniszternek a döntés miatt, mivel az egyik megszűnő vasútvonal a Balassagyarmat és Ipolytarnóc között húzódik.
A városvezető a levelet a közösségi oldalán tette közzé. Bejegyzésében azt írta: információkérés és tiltakozás miatt írt kérelmet Lázár János miniszternek, amelyben azt kéri, hogy legalább a határon átmenő, meglévő vasútpályával rendelkező vasútvonalakat tartsák meg és indítsák újra a nemzetközi közlekedést.
Csach Gábor a levélben azt írja, hogy ez a vasútvonal az egyetlen, amely meglévő, kiváló állapotú és teherszállításra ma is használt határon túli kapcsolattal rendelkezik Losoncig.
Nagyfokú felelőtlenség lenne a nemzetközi közlekedési kapcsolatok elvágása, hiszen ezek újraélesztése szinte lehetetlen, hosszú távon az ilyen döntések (lásd. Drégelypalánk-Ipolyság vasút felszedése) a Kárpát-medence »vérkeringésének« további csonkulásával járnak
– fogalmazott a polgármester.
Hozzátette, hogy ráadásul Balassagyarmat és Ipolytarnóc között húzódó vasútvonalon éppen augusztus 1-én fejeződnek be az árvízkár miatti helyreállítási munkálatok.
Köszönjük olvasóink bizalmát!
Az Index az ország legolvasottabb közéleti újságja. Olvasóink tudatos hírfogyasztásának köszönhetően az Index nemcsak a napi hírversenyben, hanem a legfontosabb minőségi mutatókban is stabil piacvezető. Köszönjük!