Index – Belföld – Tíz vasútvonalon megszűnik a közlekedés, egy polgármester már tiltakozik

általa megosztva admin
Kategória:


Az érintett mellékvonalakon korszerű, légkondicionált autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek majd lehetővé az utasoknak – hangsúlyozták közleményükben.

A döntés érinti 

  • a (Miskolc-Tiszai-) Nyékládháza-Tiszaújváros,
  • a (Mátészalka-) Kocsord alsó – Csenger,
  • az Újszeged – Mezőhegyes,
  • a Mezőhegyes – Battonya,
  • a Somogyszob – Nagyatád,
  • a (Dombóvár–) Godisa –Komló,
  • a Balassagyarmat―Ipolytarnóc,
  • az Abaújszántó―Hidasnémeti,
  • és a Karcag–Tiszafüred,
  • illetve, a Lakitelek―Kunszentmárton (–Szentes) vonalat.

A közlekedési társaság kiemelte, hogy az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését a jármű- és személyzethiány indokolja.

A közlekedéspolitikáért felelős korábbi vezetés által 2022 decemberében elrendelt teljesítmény-többlet mértéke elérte a 3,5 millió vonatkilométert, amellyel összefüggésben a vasúttársaság jelezte az illetékes államtitkárságnak, hogy ilyen mértékű szolgáltatásbővítés mind a járműállomány, mind a humánerőforrás (mozdonyvezetők, jegyvizsgálók) oldalról kockázatot hordoz – emlékeztetnek a közleményben.

Ezeket a kockázatokat az ukrajnai háború miatti alkatrészhiány csak súlyosbította, „így mostanra a vállalatcsoport munkatársainak megfeszített, összehangolt munkájára és minden szakmai tapasztalatára szükség van ahhoz, hogy a vasúttársaság nap mint nap teljesíteni tudja közszolgáltatási feladatait” – olvasható a MÁV-Volán-csoport közleményében.

Egy polgármester már tiltakozik

Balassagyarmat fideszes polgármestere, Csach Gábor levelet írt Lázár János építési és közlekedési miniszternek a döntés miatt, mivel az egyik megszűnő vasútvonal  a Balassagyarmat és Ipolytarnóc között húzódik.

A városvezető a levelet a közösségi oldalán tette közzé. Bejegyzésében azt írta: információkérés és tiltakozás miatt írt kérelmet Lázár János miniszternek, amelyben azt kéri, hogy legalább a határon átmenő, meglévő vasútpályával rendelkező vasútvonalakat tartsák meg és indítsák újra a nemzetközi közlekedést.

Csach Gábor a levélben azt írja, hogy ez a vasútvonal az egyetlen, amely meglévő, kiváló állapotú és teherszállításra ma is használt határon túli kapcsolattal rendelkezik Losoncig.

Nagyfokú felelőtlenség lenne a nemzetközi közlekedési kapcsolatok elvágása, hiszen ezek újraélesztése szinte lehetetlen, hosszú távon az ilyen döntések (lásd. Drégelypalánk-Ipolyság vasút felszedése) a Kárpát-medence »vérkeringésének« további csonkulásával járnak

– fogalmazott a polgármester.

Hozzátette, hogy ráadásul Balassagyarmat és Ipolytarnóc között húzódó vasútvonalon éppen augusztus 1-én fejeződnek be az árvízkár miatti helyreállítási munkálatok.

Köszönjük olvasóink bizalmát!

Az Index az ország legolvasottabb közéleti újságja. Olvasóink tudatos hírfogyasztásának köszönhetően az Index nemcsak a napi hírversenyben, hanem a legfontosabb minőségi mutatókban is stabil piacvezető. Köszönjük!

Translate ?
Ez a weboldal sütiket használ, és személyes adatait kéri a böngészési élmény javítása érdekében. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).