Ez lehet a non plusultra Golf.

A Volkswagen tavaly februárban leplezte le a nyolcas Golf sportosra hangolt GTI változatát; az elsőkerék-hajtású kompakt mozgatásáról egy 245 lóerős teljesítményű, illetve 370 Nm-es nyomatékú 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotor gondoskodik.




Októberben aztán kijött az ugyancsak az első kerekein hajtott, de már kereken 300 lóerős, illetve 400 Nm-es csúcsnyomatékú GTI Clubsport, amelyet egy hónappal később követett az eddigi legerősebb változat, a 320 lóerős, illetve 420 Nm-es, összkerékhajtású Golf R.







Bár a korábbi híradások 333 lóerős Golf R-ről szóltak, a VW végül ?csak? 320 lóerőt sajtolt ki a 2 literes turbómotorból. Most azonban feltűnt a színen egy tavaly nyáron készült dokumentum, amely a Golf összes motorvariánsát tartalmazza, és szerepel rajta egy 245 kW-os, vagyis 333 lóerős erőforrás is.




Ez alapján van esély arra, hogy a Golf R fölé megérkezhet a Golf R Plus, amely 13 lóerővel erősebb a kistestvérénél, de a csúcsnyomatéka változatlanul 420 Nm.

Emlékeztetőül, a 0-ról 100 km/h-ra alig 4,7 másodperc alatt felgyorsuló, 48 018 eurós (17,3 millió forint) alapárú Golf R végsebessége a Performance csomag megrendelése esetén 270 km/h, vagyis a maximum 265 km/h-ra képes Golf 7 GTI Clubsport S-t követően immár ez a valaha készült leggyorsabb sorozatgyártású Golf.






Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!