Az Audi méretes elektromos autója a Porsche Taycan technikáját vonultatja fel.

Az Audi hamarosan piacra dobja új fejlesztésű sportos villanyautóját, az RS e-tron GT-t, melyet most előzetesen már le is lepleztek:




Az 5 méter hosszú újdonság alacsonyabb az A7-nél, az aljába szerelt 93,4 kWh kapacitású akkumulátor pedig mintegy 400 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé.




A két darab villanymotort felvonultató hajtáslánc összteljesítménye 684 lóerő, ami mellé ráadásul 830 Nm-es nyomaték társul. 0-ról 100 km/h-ra mintegy 3,5 másodperc alatt gyorsul fel a 2,3 tonnás és 250 km/h végsebességű autó.




Az utasteret egyelőre még nem mutatta meg a gyártó, azt viszont elárulta, hogy a normál csomagtartó 400 literes, elöl található társa pedig 80 litert képes magába fogadni. Utóbbi elsősorban a töltőkábelek fogadására lett kitalálva.




Az összkerékhajtású és összkerék-kormányzású, légrugós újdonság felár ellenében karbonkerámia féktárcsával is rendelhető lesz. A tömegközéppont alacsonyabban található, mint a gyártó benzinmotoros szupersportautója, az R8 esetében.




A végleges formájában várhatóan még az év vége előtt leleplezendő, 19?21 colos kerekeken gördülő Audi RS e-tron GT alapára várhatóan 138 000 euró (49,7 millió forint) magasságában fog alakulni. Vagyis ily módon némileg olcsóbb lesz a hasonló technikát felvonultató Porsche Taycan Turbónál.




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!