Az útszakasz felületét a nap fénye feltölti, így az világít a sötétben.

A Magyar Közút közvilágítás nélküli útszakaszok „fokozott optikai vezetésével” kísérletezik, melynek révén elsősorban veszélyes gyalogátkelők, kerékpárutak, sávjelzések, járdák, sarokkövek, negyedkövek és lassítószigetek biztonsága növekedhet.

A cég munkatársai hétfőn egy esztergomi kerékpárúton alkalmaztak először fotolumineszcens boroszilikát anyagú, gyantába ágyazott szemcséket. Ezeket napközben feltölti a nap fénye, így a velük kezelt útfelület később mintegy 5-6 órán keresztül világít a sötétben.







A szakemberek többféle koncentrációval látták el a Duna-parti Eurovelo 6 kerékpárút Esztergom melletti szakaszán található útfelületet, hogy valós körülmények között teszteljék az újfajta anyag hatékonyságát.







Az elkövetkezendő időkben kielemezik az eredményeket és a tapasztalatok alapján döntenek majd a további alkalmazásról, mindenesetre az arra közlekedő kerékpárosok visszajelzései máris pozitívak.




2015-ben világító útburkolati jelekkel láttak el egy egri kerékpárutat, 2016-ban pedig Lengyelországban már készült egy a mostani esztergomihoz hasonló világító bicikliút.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!