Index – Belföld – Kiderült, miért állt le a vasúti vonal pünkösdkor a Balatonnál
A MÁV és a Siemens három hétig tartó közös auditálási folyamatot végzett a Budapest–Székesfehérvár vasúti vonalon, hogy felülvizsgálják a vasúti átjárók működését, különös tekintettel a június 7-i Budapest–Balaton vonalon történt sorompóhibákra.
Hegyi Zsolt, a MÁV Start vezérigazgatója a Világgazdaság megkeresésére elmondta, hogy a vizsgálat hosszúságát elsősorban az indokolta, hogy több különböző hibalehetőséget kellett alaposan megvizsgálni és kizárni annak érdekében, hogy pontosan megállapítsák a sorompóhibák okait. A vizsgálat után azonosították a problémák műszaki hátterét.
Megszületett a megoldás a hibák kiküszöbölésére
Az audit során több lépés is történt a hibák megelőzésére és gyorsabb elhárítására.
Az egyik legfontosabb intézkedés az volt, hogy egy új, speciális „rohamkocsit” szereltek fel és állítottak szolgálatba a vasútvonal mentén.
Ez a kocsi lehetővé teszi a gyorsabb beavatkozást, ha újra előfordulnának a sorompóhibák, így javítva a hibaelhárítási folyamatok hatékonyságát.
A megelőzés terén egy új módszert is teszteltek a sorompókon. A síneken alkalmazott passzív hővédelemhez hasonlóan, a sorompókat is olyan védőfestékkel látták el, ami csökkenti a hőmérsékletüket.
Amint arról korábban beszámoltunk, tizenötmilliárdos felújítás ide vagy oda, Tárnokon egy meghibásodott sorompó lassítja a közlekedést, emiatt lassabban közlekedhetnek a vonatok a pünkösdi hétvégén. Megjegyezték, hogy a székesfehérvári vonalon és a csatlakozó vonalain 30-60 perccel hosszabb menetidőre, néhány állomáson a megszokottnál hosszabb ideig tartó várakozásra lehet számítani. Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója azonnali vizsgálatot rendelt el az ügyben, szerinte nem elfogadható, hogy ilyen hibák miatt szívjanak az emberek.
(Borítókép: Shutterstock)