Tisztábbá, biztonságosabbá tesszük Budapestet – folytatódik a BKK és partnerei akciója

általa megosztva admin
Kategória:


Budapest, 2025. március 13. – Tisztább megállók, fokozott rendőri és rendészeti jelenlét, segítségnyújtás a rászorulóknak: folytatódik a Budapesti Közlekedési Központ kezdeményezésére életre hívott köztisztasági és közrendvédelmi együttműködés, amely idén ráadásul kiegészül egy-egy háromnapos fokozott járatellenőrzéssel. Az akció március 13-án, csütörtökön kezdődött a Kálvin téren és környezetében. A fővárosi közterületeket, a jelentős közösségi közlekedési csomópontokat és a BKK-járatokat érintő – mindennapi alapfeladatokon felüli – megmozdulás célja, hogy a fővárosban közlekedők tisztább környezetben utazzanak, és nagyobb biztonságban érezzék magukat.

 

 

Március 13-án, csütörtökön kezdődött a 2025. évi összehangolt köztisztasági és közrendvédelmi együttműködés. A fővárosi tulajdonú közszolgáltatók, valamint a rendőrség és a civil szervezetek munkatársai a Kálvin téren találkoztak azzal a szándékkal, hogy – immár ötödik éve – a mindennapi alapfeladataikon felül közösen varázsolják szebbé, rendezettebbé Budapest egyik forgalmas közterületét és annak környezetét.

A BKK szervezésében zajló megmozdulásnak köszönhetően teljesen megtisztult az M3-as és az M4-es metróvonallal is érintett, jelentős közlekedési csomópont.

 

Köztisztasági és közrendvédelmi akció a Kálvin téren.

 

  • A BKM Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. keretein belül önállóan működő FKF Köztisztasági és FŐKERT Kertészeti Divíziók, valamint a BKV Zrt. munkatársai – az egyéb napi teendőik mellett – korszerű takarító járművekkel és kézi erővel kitakarították a területen lévő busz- és villamosmegállókat, valamint a metróhoz vezető aluljárót.
  • A Budapesti Rendőr-főkapitányság – a főváros forgalmas közterületeihez hasonlóan – fokozott rendőri jelenlétet biztosított a helyszínen.
  • Az összehangolt munkából kivették részüket a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság és a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat közterület-felügyelői, valamint a Józsefvárosi közterület-felügyelet munkatársai, akik a rendőrökhöz hasonlóan vissza-visszatérve ellenőrizték a kijelölt közterületet.
  • Az együttműködés sikeréhez hozzájárultak a Menhely Alapítvány Diszpécser Szolgálatának munkatársai is, akik szükség esetén a területileg illetékes utcai szolgálat közreműködésével nyújtottak segítséget a rászorulóknak.

 

Köztisztasági és közrendvédelmi akció a Kálvin téren.

 

A következő alkalom március 27-én lesz, amikor folytatódik a rendszeres, előre tervezett takarítások mellett szervezett köztisztasági és közrendvédelmi együttműködés, valamint a fokozott járatellenőrzés a Népligetnél és környezetében.

 

Rendszeresek a háromnapos fokozott járatellenőrzések

A kezdeményezés része idén egy háromnapos komplex járatellenőrzési akció is: a FÖRI Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat (BKK-rendészet), a BRFK, a BKV és a BKK munkatársai csütörtöktől szombatig a Kálvin teret érintő

  • az M3-as és M4-es metrón,
  • a 9-es autóbuszon, valamint
  • a 72-es és a 83-as trolibuszokon vannak jelen.

 

Köztisztasági és közrendvédelmi akció a Kálvin téren.

 

A háromnapos kiemelt akció során a rendőrök, a jegyellenőrök, a BKK-rendészek, a vagyonőrök, a minőségellenőrök és a BKV munkatársai fokozott jelenlétet biztosítanak a járatokon, miközben ellenőrzik a megállókat, állomásokat és azok környezetét is.

Az akció célja a jegyellenőrzés mellett az, hogy az utazási feltételeknek nem megfelelő, a magatartási szabályokat megszegő személyeket kizárják az utazásból, továbbá minőségbiztosítási szempontból is ellenőrizzék a járműveket. Ilyen kiemelt háromnapos komplex ellenőrzés legutóbb 2024 végén volt a 28-as és a 28A villamos teljes szakaszán.

 

Hagyománnyá vált a kerületeken átívelő közös munka

A BKK 2024-ben 20 alkalommal, összesen 17 helyszínen szervezte meg köztisztasági és közrendvédelmi kezdeményezését. A fővárosi közszolgáltatók, a rendőrség és a kerületi önkormányzatok munkatársai, valamint a civilek március és november között havonta két vagy három alkalommal jelentek meg egy-egy forgalmasabb közlekedési csomópontban.

 

Köztisztasági és közrendvédelmi akció a Kálvin téren.

 

Az akció tavaly a főváros 11 kerületét érintette, és 5 helyszín több kerület határán terül el. A budapesti rendőrökkel és közterület-felügyeletekkel együtt 21 szervezet közreműködött a BKK kezdeményezésében, amelyben a BKM több mint 500 dolgozója és mintegy 150 takarító és szállító jármű vett részt.

Budapest tisztán tartása többszereplős feladat, amiből a főváros vállalatai és az egyes kerületi önkormányzatok mellett az ingatlantulajdonosoknak, valamint a lakosságnak is ki kell vennie a részét. A főváros közbiztonságának és köztisztaságának fenntartása közös érdek; a lakosok, illetve a közlekedők együttműködése és odafigyelése egyaránt fontos.

 

Egész évben folyamatos a buszsáv- és a járatellenőrzés

A BKK elkötelezett amellett, hogy a fővárosi tulajdonú közszolgáltatókkal, valamint az állami és civil szervezetekkel szorosan együttműködve élhetőbbé tegye Budapestet. Ezért a rendszeres takarításon felül 2021-től folyamatosan kezdeményezi egy-egy forgalmas közterület soron kívüli rendezését és ellenőrzését.

  • Emellett a rendőrjárőrök és a BKK-jegyellenőrök a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat keretében működő BKK-rendészet munkatársaival együttműködve rendszeresen ellenőrzik a közösségi közlekedési járatok utasait, a megállókat, az állomásokat, valamint azok környezetét; a résztvevők a februári tapasztalataikról közös közleményükben tájékoztattak;
  • a járatok mellett a BKK a buszsávok szabályos használatát is egész évben ellenőrzi partnereivel, ráadásul
  • a Budapesti Rendőr-főkapitánysággal kötött stratégiai együttműködése kiterjed a Budapest közigazgatási területén szolgáltatást nyújtó taxik, illetve az engedéllyel vagy az engedély nélkül személyszállítási feladatokat végző személygépkocsik ellenőrzésére is.
     



Source link

Translate ?
Ez a weboldal sütiket használ, és személyes adatait kéri a böngészési élmény javítása érdekében. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).