A francia vállalat hamarosan olyan akkumulátorokat állít hadrendbe, melyek cellái részben Magyarországon fognak készülni.

A Renault a jelenleg használt nikkel-kobalt-mangán (NCM) akkumulátorok mellett hamarosan olyan új lítium-vas-foszfát (LFP) telepeket is szerel majd elektromos modelljeibe, melyek révén akár 20 százalékkal is olcsóbbá válhat az autók energiatároló rendszere.

A francia gyártó akkumulátorokkal foglalkozó részlege, az Ampere két beszállítóra támaszkodva bővíti termékpalettáját. Az újfajta LFP cellák egyrészt a kínai CATL magyar üzemében, másrészt a dél-koreai LG Energy Solution lengyel gyárában fognak készülni.

Az Ampere ezenkívül tovább folytatja az együttműködést két franciaországi NCM beszállítójával, az AESC-vel és a Verkorral.

Ampere akkumulátor beszállítói rendszer

Ampere

Az olcsóbb új LFP aksik elsősorban a kisméretű és középkategóriás villanyautókba kerülnek majd, az első ilyen modellek érkezése 2026 közepén várható.

Nemrégiben Le Mans-ban testközelből ismerkedtünk meg a vállalat legújabb elektromos kisautójával, a lokálisan zéró emissziós hot hatch kategóriás Alpine A290-nel.

A 180-220 lóerős és egyelőre ismeretlen árú újdonság 52 kWh kapacitású akkumulátora 310 kilogrammos és mintegy 380 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.

30 perc alatt tölthető fel 15-ről 80 százalékra az Alpine A290

László Ferenc

A Renault román márkája, a Dacia 16 900 eurós (6,7 millió forint) alapáron kínálja legolcsóbb villanyautóját, a 44 lóerős és 26,8 kWh kapacitású, 225 kilométeres hatótávú új Springet.

A Spring erősebb verziója 65 lóerős

Dacia


HVG

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!


Rendszerek jönnek, kormányok mennek.

A HVG marad.

Fizess elő a 45 éve független HVG-re online és printben is!

Előfizetek!