A bajor gyártó tisztán elektromos hajtásláncú SUV-jával minden korábbinál jelentősen nagyobb távolság tehető meg egy töltéssel.

A BMW 2021-ben dobta piacra a méret tekintetében az X5 és az X7 közé beékelődő, általunk is alaposan letesztelt iX elektromos divatterepjárót, melyből a Magyarországon 40,3 millió forinton nyitó, nettó 108,8 kWh kapacitású akkumulátoros középső xDrive50 kivitel rendelkezik a legnagyobb, konkrétan 632 kilométeres hatótávval.

Az Our Next Energy most pedig előrukkolt egy olyan újgenerációs teleppel szerelt BMW iX-szel, melynek európai WLTP-szabvány szerint mért hatótávja megközelíti az 1000 kilométert.




Az energiatároló technológiák fejlesztésével foglalkozó michigani cég és a BMW 2022 közepén vágott bele a közös fejlesztésbe.

A jelenlegi aksiknál 20 százalékkal kevesebb lítiumot, 60 százalékkal kevesebb grafitot, 75 százalékkal kevesebb nikkelt és 100 százalékkal kevesebb kobaltot felvonultató újfajta akkumulátor egész pontosan 978 kilométeres WLTP-hatótávot biztosít a BMW iX számára.




A 2,64×1,49×0,13 méter méretű és 710 kilogramm tömegű telep 185 kWh kapacitású, élettartama pedig meghaladja a 400 ezer kilométert.

Egyelőre nem tudni, hogy az új technológiával mikor találkozhatunk majd először sorozatgyártású BMW-kben.




A 619 lóerős és 563 kilométeres hatótávú csúcsverzió, az iX M60

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



HVG



A Pártoló tagsághoz csatlakozó olvasóink az anyagi támogatásukért a sokszínű, független és tényszerű tájékoztatás mellett még számos előnyt is élvezhetnek.

Tagsági szintedtől függően többek között az alábbiakat kínáljuk:

  • exkluzív heti összefoglalót küldünk a világ érdekességeiről;
  • betekintést nyerhetsz a HVG munkájába, találkozhatsz a szerzőinkkel;
  • részt vehetsz a legújabb filmek premier előtti vetítésein, különféle rendezvényeken;
  • kedvezménnyel vásárolhatsz HVG-könyveket, kiadványokat;
  • olvashatod a hvg360 digitális hírmagazint.