Igaz, ebből a típusból havonta alig 30 darab készül.

A Toyota néhány hónapja mutatta be csúcsmodellje, a luxus Century SUV-változatát. Egy hagyományos modell esetében több ellenőr felügyeli az autó különböző részeinek minőségét, de a Century SUV-nál egyetlen fő ellenőr van, akinek a teljes jármű végső ellenőrzését el kell végeznie.

Mivel a Century SUV nem tömeggyártású modell, a Toyota megengedheti magának azt a luxust, hogy minden egyes autóra kellő időt szánjon. Az ellenőr egy 17 lépésből álló listán megy végig, amelynek teljes időtartama meghaladja a 3,5 órát.




A festésnek tökéletesnek kell lennie, a karosszériaillesztések pontosságának hibátlannak. A festékvizsgálat általában szúrópróbaszerűen történik, de a Century SUV esetében minden járművet alaposan elemeznek. Ha minden rendben van a fényezéssel és a karosszériával, a Century ezután egy másik vizsgálóállomásra megy, ahol a mechanikai részeket ellenőrzik.

Ezután a luxuskocsi egy speciális tesztpályára kerül, ahol a futóművét a menetkomfortot ellenőrzik. Mindezek a lépések egyébként a tömegmodellek esetében is megtörténnek, de nyilván más a mérce.

A Toyota ebből a modellből, amely leginkább belpiacra készül, havonta nagyjából harminc darabot fog eladni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



HVG



A Pártoló tagsághoz csatlakozó olvasóink az anyagi támogatásukért a sokszínű, független és tényszerű tájékoztatás mellett még számos előnyt is élvezhetnek.

Tagsági szintedtől függően többek között az alábbiakat kínáljuk:

  • exkluzív heti összefoglalót küldünk a világ érdekességeiről;
  • betekintést nyerhetsz a HVG munkájába, találkozhatsz a szerzőinkkel;
  • részt vehetsz a legújabb filmek premier előtti vetítésein, különféle rendezvényeken;
  • kedvezménnyel vásárolhatsz HVG-könyveket, kiadványokat;
  • olvashatod a hvg360 digitális hírmagazint.