Index – Gazdaság – Új arcot varázsol Budapestnek a Déli Körvasút

általa megosztva admin
Kategória:


Tavaly novemberben a Déli Körvasút másodjára is megkapta a környezetvédelmi engedélyt, amit a civilek megtámadtak. A beruházással összefüggésben elrendelt jogvédelem miatt határozatlan időre a fakivágásokat is felfüggesztették a MÁV Zrt. üzemi területén.

A Déli Körvasút környezetkímélőbb alternatívát kínálhat a személyautós közlekedéssel szemben, hiszen megépülésével több vonat közlekedhetne a fővárosi agglomerációban.

A beruházó a XI. kerületi Hamzsabégi sétány átalakítását is kitűzte célul, amelyet az utóbbi években csúnyán elhanyagoltak. A mintegy 6,4 méter szélességű sávot egy másik projekt keretében megújítanák, ott egy parkot alakítanának ki.

A környezetrendezés során egy egységes, összefüggő zöld terület jöhet létre a Budaörsi út és a Duna között, amit most Újbudai Zöldfolyosó néven emlegetnek.

A megvalósítás keretében új gyalogos, kerékpáros kapcsolatok is kiépülnek a vasút két oldala között, ezzel biztonságos módon javulhatnak a városrész belső kapcsolatai. A megújítás előtt a helyi lakosság véleményét is kikérik, a tervek ezután készülhetnek el a közösségi tervezés során.

Sokkal több fát ültetnek, mint amennyit kivágnak

A törvény értelmében a MÁV Zrt. köteles üzembiztos állapotban tartani a vasúti pályát és tartozékait. A vasúti töltésrézsűkben kinőtt fák kivágása szükségszerű, máskülönben nem lehet garantálni a vasúti közlekedés biztonságát – mutatott rá a Magyar Építők.

A vasútfejlesztéshez kapcsolódó környezetrendezési terv 941 új fa telepítését tartalmazza, ami sokkal több, mint az a 190 darab közterületi fa, amit kivágnának. Több mint négyszer annyi növényt ültetnének, mint amennyi eltávolítása a munkavégzéshez szükséges lenne – írták.

Eltüntetnék a szemétlerakókat, a hajléktalantanyákat és a balesetveszélyes átjárókat

A Hamzsabégi sétány melletti töltés hemzseg az illegális szemétlerakóktól és veszélyes átkelőktől. A növényzettel benőtt töltéseket famentessé teszik, balesetvédelmi szempontból ugyanis 5 méteres védősávban nem veszélyeztetheti semmi a pálya vagy a felsővezeték üzemszerű állapotát – jelezték.

A balesetveszélyes gyalogos átjárókat megszüntetik, helyettük két biciklis és gyalogos aluljáró épül. A hulladéklerakókat és hajléktalan tanyákat szeretnék megtisztítani és felszámolni, helyükön pedig rendezett, famentes töltést alakítanak ki.

Nádorkert városrészben korszerű, integrált zajszerkezettel ellátott új vasúti megállóhely épül, megteremtve az elővárosi kapcsolatot az újonnan nyitott Mol torony és BudaPart területek, illetve az Infopark között, valamint egyéb tömegközlekedési módozatokkal.

Nem mellékesen négy új híd épül a Gubacsi út felett: a Mester utca térségében épülő vasúti hídon a személyszállító vonatok keresztezés nélkül tudnak majd áthaladni a tehervonatok által használt vágányok felett.

Javul a zajvédelem

A Déli Körvasúttól a zajvédelem lényeges javulását várják a szakértők: annak érdekében, hogy a vasúti zajterheket a határérték alá csökkentsék, integrált zajszerkezet épül a Bartók Béla úti hídtól egészen a Duna-hídig.

Két új, forgalmas vasúti megállóhely is épül. Az egyik Nádorkertnél, a másik pedig a Soroksári útnál, a Közvágóhíd közelében létesül.

Translate ?
Ez a weboldal sütiket használ, és személyes adatait kéri a böngészési élmény javítása érdekében.