Vélt vagy valós az autósoknál az a meggyőződés, hogy a márkaszerviz mindig drágább?

Egy friss felmérés szerint, amelyet a Bosch megbízásából a Medián piackutató végzett, jelenleg az autósok 78 százaléka független műhelyekben javíttatta az autóját. A magas szám annak tükrében nem meglepő, hogy a magyar autópark átlagéletkora közel 15 év, a márkaszervizek pedig leginkább az 5 évnél fiatalabb autók tulajdonosai körében népszerűek ? írja a Napi.hu cikke, amely a szerviztípusok árazásáról számolt be.  

A cikkben arra voltak kíváncsiak egy fiktív kárjavításra vonatkozó munkadíj-kalkulációt révén, hogy milyen árkülönbségek mutatkoznak egy márkaszerviz és egy független javító műhely között. A kalkulációt a kártörténetének lekérdezését biztosító TotálKártörténet adatszolgáltató cég segítségével számolták ki.

A kapott adatok alapján a márkaszervizek ténylegesen magasabb munkadíjakkal számoltak, átlagosan 25 százalékkal kerülnek többe. Ugyanakkor márkánként igen nagyok az árazási eltérések, egyes ritkább típusok esetében az is előfordul, hogy a független szerviz lesz a drágább. Az ok egyszerű: nehezebben férnek hozzá az alkatrészekhez, szoftverekhez, vagy nincs nagy rutinjuk a márkával kapcsolatban. Példaként négy, nem túl gyakori márkát említenek, ilyen az Infiniti, a DS, a Porsche és a Jaguar.

A tömeggyártók többségénél 16-30 százalékos a különbség, vagyis ennyivel magasabbak a márkaszerviz-munkadíjak, azonban itt is vannak kivételek: a Nissan és a Peugeot esetében csak 6-7 százalékkal drágábbak, míg a Kiánál és a Toyotánál 33-35 százalékos a differencia.

A prémiummárkák 30 százaléktól indulnak, ennyi a különbség az Audinál, a Mercedesnél 36, a BMW-nél pedig 46 százalék. A Lexus- és a Volvo-szervizek 54-55 százalékkal kérnek többet, mint a függetlenek, ezzel a számmal pedig abszolút csúcstartók a márkák között.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


Demeter Péter
Autó

Minden, amit a háromhengeres motorokról nem mersz megkérdezni, de nem is tudod, hogy meg kellene. Ritkaságszámba menő technikai workshopon jártunk a Fordnál.



hvg.hu
Autó

Kiadta a kaliforniai autógyártó az ?Így csináld? zsebkönyvek mai megfelelőjét.