Index – Belföld – Melyik közösségi közlekedési eszközt választják a legtöbben?

általa megosztva admin
Kategória:



Budapest két keréken

A kétkerekű szolgáltatások közül a Lime elektromos roller a legnépszerűbb. A dokkolás nélküli rendszere leegyszerűsíti az e-roller bérlését is. Elég a telefonos applikáció ahhoz, hogy már robogni is lehessen a Lime-mal, amit bárhol le lehet tenni a városban. A Breezy tarifában ugyan versenyképesebb volt, mint a Lime, de a szolgáltatás 2020-ban leállt. A cég igazgatója szerint a rollermegosztók a járvány első hulláma óta veszteséggel működhetnek,  mert a felhasználók 70-80 százaléka külföldi volt.

A Mol Bubi tavasszal újul meg és ennek keretében 1200 új bringa érkezik Budapestre.

Az almazöld-színű kerékpárok súlya mintegy 15 százalékkal lesznek könnyebbek. Fújt gumikkal szerelik fel a bicikliket, így jóval könnyebben és gyorsan lehet majd tekerni azokat, mint a régi változatokat, melyek kissé lomhák és nehezek voltak. Tavasztól agydinamós, görgős agyfékes bringákból áll majd a flotta.

Tavasszal az elektromos-robogó megosztó, a Blinkee is visszatér. A robogó elektromos hajtási rendszerét megviseli a téli hideg, ezért szünetel most a szolgáltatás. 2020-ban több mint 15 ezeren használták a robogó megosztót, és több mint 500 ezer kilométert tettek meg. A Blinkee ezért a flotta bővítését tervezi.

Autómegosztás

Különösen az autómegosztó szolgáltatások között nagy a verseny a felhasználókért. Három nagyobb cég működik a piacon. A tarifák között nincs nagy eltérés. Ezért kényelmesebb szolgáltatásokkal próbálnak még több felhasználót magukhoz csábítani.

A Mol Limo is több újítással készül tavaszra.

A felhasználók visszajelzéseire építve a Limót a jövőben hosszabb, akár háromnapos vidéki utazásokra is lehet majd használni

napi díjas bérlési konstrukcióban. Egy online piackutatás szerint ezt a lehetőséget hiányolta minden ötödik felhasználó.

A 2020-as adatok alapján a Mol Limót átlagosan 30 perces utakra veszik igénybe. A közösségi autózásban élenjáró európai városok tapasztalatai szerint egyetlen megosztott autó képes öt vagy akár tíz saját gépkocsit kiváltani. Kevesebb parkolóhelyre van szükség, és a környezeti terhelés is kisebb. Budapesten 684 ezer autó, Pest megyével együtt 1.25 millió van forgalomban, melyből autómegosztó (carsharing) szolgáltatás keretében összesen 1000 jármű közlekedik, azaz a budapesti autók 0.15 százaléka. A Limo felhasználók 7 millió kilométert tettek meg a kocsikkal összesen, az elmúlt három évben. Az autómegosztó szolgáltatók közül a Limónak van a legnagyobb flottája, összesen 450 autót állítottak forgalomba. A felhasználók 10 különböző típus, 5 benzines és 5 elektromos kocsi közül választhatnak.

A másik két autómegosztót is kerestük – a GreenGót és a Drive Now-t (Share Now) –, de kérdéseinkre nem reagáltak.

(Borítókép: Huszti István / Index)





Source link

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com