Az elmúlt több mint negyven év valamennyi generációját benevezték egy gyorsulásra.

Amikor 1975-ben bemutatkozott a 911-es első turbó változata, azonnal a márka legkarakteresebb darabjává vált. A Porsche csúcsmodellje volt mindig is a 911 Turbo, olyan sportkocsi, amely egy versenyautó képességeit kínálta egy napi használatra is alkalmas autó formájában.

Az ebből a videóból sem derül ki, hogy a Porsche gyári garázsából elővett hét generáció közül melyik a legjobb, mindenesetre érdekes látni, mire mennek egymás ellen. Az autókba a márkához szorosan kötődő versenyzőket ültettek, köztük a korábban a Formula?1-ben szereplő Mark Webber és Neel Jani, akik komoly eredményeket értek el a Porsche színeiben a hosszútávú versenyeken.





Érdemes a videó előtt az egyes típusok adattábláit is végigböngészni, milyen evolúciót írt le a modell története:

  • Első generáció: 930 Turbo. 1975?1989. 3,0 liter turbó 260 lóerő, 330 Nm nyomaték. 0?100 km/h: 5,4 másodperc.
  • Második generáció: 964 Turbo. 1990?1994. 3,3 literes 320 lóerő, 450 Nm nyomaték. 0?100 km/h: 5,0 másodperc.
  • Harmadik generáció: 993 Turbo. 1995?1998. 3,6 literes ikerturbó. 408 lóerő, 540 Nm nyomaték. 0?100 km/h: 4,5 másodperc.
  • Negyedik generáció: 996 Turbo. 1999?2005. Az első vízhűtéses 911. 3,6 literes ikerturbó. 420 lóerő, 562 Nm nyomaték. 0?100 km/h: 4,2 másodperc.
  • Ötödik generáció: 997 Turbo. 2006?2012. 3,8 literes ikerturbó. 500 lóerő, 650 Nm nyomaték. 0?100 km/h: 3,4 másodperc.
  • Hatodik generáció: 991 Turbo. 2012?2019. 3,8 literes két turbós. 540 lóerő, 660 Nm nyomaték. 0?100 km/h: 3,0 másodperc.
  • Hetedik generáció: 992 Turbo. 3,7 literes ikerturbós. 580 lóerő. 750 Nm nyomaték. 0-100 km/h: 2,8 másodperc.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

A bolygó megmentését felesleges lenne egy literenként 3000 forintos üzemanyagtól várni, de a jövője így is ígéretes.



hvg.hu
Autó

A német gyártó hivatalos képei alapján nem lesz nehéz kiszúrni a sportkocsit az utakon.



Demeter Péter
Autó

A német gyártó benzines csúcsautóját és az elektromos übermodellt egyszerre hozta el Magyarországra is egy pár órás próba erejéig.