A közel százéves amerikai Chryslert megszüntethetik az amerikai-olasz-francia fúzió nyomán.

A PSA és a Fiat-Chrysler szövetségével egy 50 milliárd dolláros üzlet nyomán jön létre hamarosan a világ negyedik legnagyobb autógyártó egyesülése Stellantis néven, amelyben 14 márkát fognak össze, köztük a Peugeot-t, a Citroent, az Opelt, a Fiatot, az Alfa Romeót, a Lanciát, a Jeepet és a Chryslert. Az Assosiated Press beszámolója szerint a PSA Group jelenlegi vezére Carlos Tavares, aki várhatóan a szövetség vezetője is lesz, ugyanazt az üzleti sablont követi majd a hamarosan létrejövő Stellantis-csoport esetében is, amelyet már több ízben is sikerre vitt.

A Tavares által alkalmazott cégvezetés lényege a szigorú költséghatékonyság, amelynek keretében az olyan modelleket, illetve céges tevékenységeket leépítik, amelyek nem kellően nyereségesek. Ez a módszer már többször bevált a számára, előbb akkor, amikor a Nissan észak-amerikai piacának vezetőjeként dolgozott, majd pedig amikor az Opel a francia PSA tulajdonába került 2017-ben. A német márka húsz év után, először tudott nyereségesen működni 2019-ben.


?




Ennek az üzleti metódusnak lehet az áldozata ugyanakkor a Chrysler, amely egykor Amerika egyik legnagyobb autómárkája volt, mára azonban összesen három modellt kínál: a 300-as limuzint, a Pacifica kisbuszt és a Voyager egyterűt. Az európai piacon egyébként sem létező Chyrsler eladásai a tavaly 19 százalékot csökkentek október hónapig az egy évvel korábbi adatokkal összehasonlítva.

A vállalatok még nem jelentettek be semmilyen döntést a márkákról, ugyanakkor már a járműplatformok megosztásáról tárgyalnak, amivel milliárdos megtakarítást érhetnek el a mérnöki és gyártási költségekben. Ez egyben munkahelyek elvesztését jelentheti Olaszországban, Németországban és Michiganben, mivel a PSA Peugeot technológiát integrálják az észak-amerikai és olasz járművekbe.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

Évente mintegy 9 millió autót gyártó cégcsoport lesz a francia-olasz-amerikai-német márkákat tömörítő óriásvállalat.



hvg.hu
Autó

Leállítja a belső égésű motorok fejlesztését a PSA, a szentgotthárdi Opel-gyár tulajdonosa.