A pandémia ellenére érdekes tesztautókból idén sem volt hiány. A mintegy 80 modellből összeválogattuk azokat, melyek a legmélyebb nyomot hagyták bennünk.

A legcukibb – Honda e

A sort rögtön egy villanyautóval kezdjük, de a Honda e nem azért került be az idei leglegleg autók közé, mert 100 százalékban elektromos a hajtása. A japán gyártó újdonsága sokkal inkább cukisága, illetve egyedi karaktere révén ragadta meg a figyelmünket. Tapasztalataink szerint a Honda e nem annyira nők körében arat tetszést, a retró és a high-tech húrokat pengető stílusa inkább a férfiaknak talál be. Ki tudja, talán azért, mert a régi Matchboxokra emlékeztet.




Messze nem ez a legpratikusabb vagy legnagyobb hatótávú villanyautó, városban azonban verhetetlen a szuper fordulékonysága, illetve fürgesége miatt, és városi felhasználás esetén a hatótávolságával sincsenek problémák. Ez az első olyan autó, melyet alapértelmezésben hagyományos visszapillantótükör nélkül szerelnek. A kamerákkal és kijelzőkkel megvalósított modern visszapillantót kicsit szokni kell, de aztán egész gyorsan megszerethető.

A Honda e nem olcsó, de mutasson valaki még egy ennyire egyedi elgondolás mentén megalkotott kompakt villanyautót!

A legfurcsább – Suzuki Across

2020 volt az az év, amikor feltűnt a színen egy új Suzuki, melynek árcéduláján – tessék megkapaszkodni – 18,5 millió forintos összeg olvasható. Tény, hogy az utóbbi időkben minden autó drágább lett, jelen esetben azonban nem az devizaárfolyam-változások állnak a háttérben, hanem az, hogy a Suzuki Across nem más, mint egy egyszerűen átemblémázott Toyota RAV4 PHEV.




Joggal merülhet fel a kérdés, hogy erre mégis mi szükség volt. A válasz egyszerű: az Európai Unióban életbe lépett új CO2-kvóták hívták életre a szuperdrága Suzuki divatterepjárót, mely a japán gyártó kínálatának színesítése mellett leginkább arra jó, hogy csökkentse a flottaszintű károsanyag-kibocsátást. A Vitaránál sokszorosan drágább és jelentősen nagyobb Across 306 lóerős, zöld rendszámos, 75 kilométeres villanyhatótávú, és furcsa módon kicsit hamarabb került forgalomba, mint az alapját adó eredeti RAV4.

A legizgalmasabb SUV – Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

A divatterepjárókat sok mindenért lehet szeretni, de kevésbé az izgalmas vezethetőségük miatt. Az Alfa Romeo megpróbálta a lehetetlent, és piacra dobta a Stelvio szupersportos változatát, a Quadrifogliót, mely tökéletesen szembemegy napjaink CO2-csökkentő törekvéseinek, és többek közt ennek köszönhetően jelenleg nem nagyon akad nála izgalmasabb SUV.




Persze nincsenek véletlenek. A motorháztető alatt egy Ferrari-eredetű biturbó V6-os benzinmotor rejtőzik, melynek 510 lóerős teljesítménye bőven elegendő a dinamikus autózáshoz. A Stelvio Quadrifoglio azonban nem egyszerűen csak gyors, hanem hatalmas élmény is a vezetése. Olyannyira, hogy még az elvakult szabadidőautó-gyűlölőkkel is el tudja egy picit hitetni, hogy ő bizony egy hamisítatlan olasz sportkocsi.

Amíg nem érkezik meg a Ferrari már jó ideje beígért saját SUV-ja, addig bőven el lehet lenni ezzel a benzinpusztítóval.

A leginkább lakás – Ford Transit Nugget Plus

Személyautónak hatalmas, lakóautónak viszont meglepően kompakt a Ford Transit Nugget Plus, melyet a koronavírus-járvány első hullámát követően nagycsaládos tesztnek vetettünk alá. A lakóautók piacán komoly tapasztalatokkal rendelkező Westfalia egy kiváló négykerekű otthont szerelt a remek Transit-alapokra, melynek minden egyes négyzetcentimétere az átgondoltságról szól.




10 négyzetméter nem sok, és a Nugget Plus ezen a kis területen kínál mobillakás-életérzést a benne utazók számára. Nappali, konyha és fürdő egyaránt található a fedélzeten, a két hálószobában pedig két felnőtt és három gyermek egész korrekt módon hajthatja álomra a fejét. Tárolóhelyből rengeteg van, a 40 literes víztartály pedig mindenkit megtanít a vízzel történő takarékoskodásra: nekünk 3 napig volt elég ez a mennyiség.

Megvenni nem olcsó mulatság egy ilyen autót, és keveseknek is van rá ténylegesen szüksége, de a bérlésén bőven el lehet gondolkodni.

A legdurvább – Shelby Super Snake

Amikor az év elején még lehetett szabadon utazni, lehetőségünk nyílt felkeresni a tuningolt Fordok Mekkáját, a Shelby Las Vegasban található központját. Itt nemcsak megnéztük, hogy hogyan készülnek a legizgalmasabb Mustangok, hanem ki is próbáltuk az egyik legerősebb példányt, egy Super Snake-et.




A felénk kapható normál V8-as Mustangok sem mondhatók gyengének vagy visszafogott menetteljesítményűnek, de azért akadhatnak olyanok, akik keveslik a 450-460 lóerőt, még ha az kizárólag csak a hátsó kerekekre is érkezik meg. Számukra készül a Shelby Super Snake, melynek motorházteteje alatt egy kereken 5 literes V8-as rejtőzik, mely a legdurvább kompresszorral megfújva nem kevesebb, mint 825 lóerős teljesítményt ad le. Így aztán nem csoda, hogy a 0–100-as gyorsulást alig 3,5 másodperc alatt le lehet tudni a hatfokozatú kéziváltós szörnyeteggel.

És ennél is van feljebb: ottjártunkkor a gyárban már javában tesztelték az 1000+ lóerős újabb fenevadat.

A leginkább tiszteletre méltó

A modern Maseratik után is stabilan utána fordul az utca népe, de ha feltűnik a színen az általunk nyár elején kipróbált 40 éves Quattroporte, akkor egy picit talán még az élet is megáll. Milyen dallamosan, igazán olaszosan cseng ez a típusjelzés, pedig magyarul mindössze annyit tesz, hogy négyajtós. Na de milyen négyajtós!




Ilyen süppedős bőrfotelekkel még egyetlen autóban sem találkoztunk, és rögtön megértjük, hogy a 80-as években miért ez a típus volt Pavarotti kedvence. A 4,9 literes szívó V8-as morajló hangja semmi máshoz nem hasonlítható, 280 lóerős teljesítménye pedig még mai szemmel nézve is szinte mindenre elég.

Az egykori autóskártya-paklik egyik aduásza akár 230 km/h-val is képes száguldani, ezt azonban nemcsak a hazai közlekedési szabályok, hanem a patinásan idős vasaknak kijáró tisztelet miatt sem próbáltuk ki.

A legsportosabb – Renault Megane R.S. Trophy-R

Az elmúlt években nem kevés sportos karakterű autó, illetve hamisítatlan sportautó vendégeskedett nálunk, de egyik sem állt annyira közel az igazi versenyautókhoz, mint az idén vallatóra fogott csúcs-Megane. Amiről már sok mindent sejtet, hogy adott esetben akár 30 millió forintba is kerülhet, és ily módon drágább lehet egy Mercedes-AMG C63-nál is.




Más kérdés, hogy ha van is ennyi pénzünk a projektre, akkor sem lehet a miénk a 300 lóerős Megane R.S. Trophy-R, annak ugyanis mind az 500 példányát villámgyorsan eladták.

Brutális vezetési élmény, hatalmas kanyarsebesség, remek gyorsulás, alacsony tömeg, állítható kőkemény futómű és kiváló petrolhead muzsika – semmi másról, “csak” ezekről szól a közúti versenyautó, mely hiába ötajtós, hátsó ülések nélkül szigorúan csak két személy szórakoztatásáról szól.

A legjobb – BMW 530d xDrive Touring

Ha egy autó közel 300 lóerős, alig 7 litert fogyaszt, és belefér egy komplett család csomagokkal együtt, az eleve jól hangzik, és a BMW 530d xDrive Touring összeségében véve egy olyan kerek történet, mellyel ritkán találkozni mostanság.




Nem egy vadonatúj modellhez van szerencsénk, hanem csak a már évek óta futó 5-ös sorozat első komolyabb faceliftjéhez, de a ráncfelvarrás kívül is, belül is meggyőzően sikerült. A veséket formázó hűtőrács más BMW-ktől eltérően nem lett otrombán nagy, a technika okosabb lett, a szupererős és relatíve takarékos dízelmotor pedig 48 V-os lágyhibrid technikával egészült ki, ami minden eddiginél finomabbá tette a hajtásláncot.

Ha kell, akkor finoman ringatózó tágas utazóautó, és ha kell, akkor egy ellentmondást nem tűrően mozdonyként előretörő sportkombi, amiben nemcsak a sofőr, hanem az összes utasa pillanatok alatt otthon érzi magát. Csak győzzük kifizetni a vételárát.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!