Az idén 18. születésnapját ünneplő Porsche Cayenne a német gyártó igazi sikermodellje.

A Porsche bejelentette, hogy elkészült az egymilliomodik Cayenne divatterepjáró: egy Carmine Red fantázianevű vörös fényezésű, 460 lóerős teljesítményű Cayenne GTS, amit egy német vásárlónak adtak át:




A zuffenhauseni gyártó először 1998-ban tett említést egy sportos divatterepjáró érkezéséről, ám ekkor még nem lehetett tudni, hogy az újdonság néhány évvel később Cayenne néven debütál majd. A vadonatúj lipcsei gyár első terméke végül 2002 szeptemberében, a Párizsi Autószalonon debütált, és azóta már tudjuk, hogy ez a nagy mennyiségben értékesített modell mentette meg a gyártót a válságtól.

A második generációs Cayenne 2010-ben látta meg a napvilágot, a harmadik nekifutás pedig 2017-ben jött ki és 2019 óta kupé változatban is elérhető.




Az aktuális Cayenne belépőszintű modellje egy 340 lóerős és 450 Nm-es nyomatékú 3 literes turbós V6-os benzinmotort vonultat fel, mely 5,9 másodperces 0-100-as gyorsulást és 245 km/h végsebességet tesz lehetővé.

A Cayenne Turbo S E-Hybrid nevet viselő csúcsmodell 4 literes biturbó V8-as benzinmotorra épülő plugin hibrid hajtása 680 lóerős, illetve 900 Nm-es produkciót ad elő. A 0-ról 100-ra 3,8 másodperc alatt katapultáló, hazánkban zöld rendszámos SUV gyorsulásának csak 295 km/h-nál szakad vége.




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!