Idén 125 éves a cseh márka, ennek alkalmából újraértelmezik régi modelljeiket. Ezúttal a Skoda Felicia került sorra, amelynek eredeti változata egyébként is talán a legformásabb autójuk.

A könnyű kis roadster megtervezését a Skodánál dolgozó francia Martin Leprincre bízták, a végeredmény pedig igazán látványos koncepció lett.

Az eredetileg 1959-ben megjelent Felicia modern átdolgozása megőrizte a modell hátsó túlnyúlásának méretét, és a motortérfedél hossza is azonos a néhai modellével. A jellegzetes hátsó uszonyokat ugyancsak megőrizték, és a hátsó lámpák tervezésekor is az eredeti formákból indultak ki.







A tervező elmondása szerint egy kabrió esetében fontos szempont, hogy egyszerre látszik az autó külseje és belseje. Az emberek alapvetőena külső alapján választanak autót, miközben az idejük nagy részét a belső térben töltik, így erre is külön figyelmet fordított.

A modern Felicia egyik legérdekesebb részlete talán a ?lebegő? szélvédő, ami pár centivel a kocsitest felett van, és a belső műszerfal görbületét követi.

A francia dizájner 2017 óta van a Skodánál, a Vision X, RS és iV koncepcióautókon dolgozott eddig.




Az eredeti Feliciából 1959 és 1964 között 14 863 darabot gyártott a Skoda. A modell nem a központi gyárban, hanem Kvasnyban készült. A motortérben kezdetben egy soros négyhengeres 1,1 literes benzines egység volt 50 lóerős teljesítménnyel. Az elegáns szocialista autó 1961-ben kapott frissítést, egy évvel később pedig megérkezett a Super verzió, amely 1,1 literes motorú volt és 55 lóerős.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

Aki soha nem küzdött mondjuk gyereküléssel a sötétben, mert nem találta a biztonsági öv csatját, nem feltétlen fogja értékelni a csehek szabadalmának jelentőségét.



hvg.hu
Autó

Az Enyaq iV-t nem a hangjáért fogják szeretni, de biztonsági okból kötelező, hogy legyen neki.