Index – Belföld – Megint buszokon veszekszik a kormány és a főváros

általa megosztva admin
Kategória:



Az új buszok átadásáról online sajtótájékoztatót tart a BKV.
Cikkünk folyamatosan frissül!

Az 1600 darabos fővárosi buszpark átlagéletkorának fenntartásához évente legalább 100-150 új buszt kellene vásárolni, ám tavaly 0, azaz nulla új busz állt forgalomba, és idén is eddig csupán 40-et sikerült beújítani. A korábban kötött szerződés 200 jármű megvételét teszi lehetővé, amiről nem szívesen maradna le a BKV.

Keressük a forrásokat, hogy a maradék 111 darabot is megvásároljuk 

– hangsúlyozta a buszátadáson Bolla Tibor, a fővárosi közlekedési cég első embere.

A BKV-hoz most összesen 49 török gyártású Mercedes Connecto érkezik, amelyek közül az első 17 csuklós busz a cinkotai és a dél-pesti garázsba kerül. A következő ugyanekkora adag januárra várható. Ez a kétszer 17 busz hosszú évek óta az első, amelyek állami forrásból jutnak a budapesti közlekedési vállalathoz. A konstrukció érdekes: a járműveket a főváros fizette ki, de ígérvényt kapott a kormánytól, hogy amint fizikailag itt lesznek a buszok, megkapja értük a pénzt. Egyébként további 15 szóló Mercedest saját büdzséjéből vásárol meg a BKV, ezek márciusig jönnek meg Törökországból. 

A végszerelésük idehaza, az Intertanker Electrics cégnél történik, és bár úgy próbálják beállítani, hogy magas hazai hozzáadott értékkel bírnak, azért a

  • a biztonsági öv, 
  • a diagnosztikai készülékek, 
  • az utastájékoztató rendszer,
  • és a zárt vezetőfülke

beépítése nem eget verő újítás. Miközben azért idehaza is folyik – de legalább is folydogál – buszgyártás. Nemrég adtunk hírt róla, hogy a BM Heros újonnan átadott gyártósorán is gyanúsan BKV-szabatos buszok készülnek, november utolsó napjaiban pedig maga Széles Gábor posztolt közösségi oldalán olyan képeket, amelyek tanúsága szerint a székesfehérvári Ikarus egykori telephelyén se ülnek ölbe tett kézzel. Jóllehet a magyar buszgyártás fénykorában a keleti piacok királyának számító üzletember a képekhez biggyesztett egysoros kommentárjában az Ikarus végszereldéjének nevezi a tetthelyet, itt valójában kínai tervezésű elektromos buszok készülnek. De figyelembe véve, hogy Széles 2020-ban Magyarország 5. leggazdagabb és 33. legbefolyásosabb személye volt, koránt sem mellékes, hogy ő mire készül.

Ha a semmiből felbukkanó fantomcégeket vagy a kamionbontóból busztender-befutóvá avanzsált vállalkozásokat nem számítjuk, akkor is van tehát hazai kínálat. Amire égető szükség van, mivel a budapesti buszok immár havonta háromszor lerobbannak. Ez akkora mennyiség, hogy

több tucat járművet kell csak azért folyamatosan üzemben tartani, hogy a mozgásképtelenné váló társaikat kiválthassák.

Közlekedő Tömeg Egyesület közérdekű adatigénylésére a Budapesti Közlekedési Központ kénytelen volt elismerni, hogy naponta átlagosan 207 műszaki hiba miatt kényszerülnek leállásra a tömegközlekedés legnagyobb számú résztvevői. Csaknem két és félezer járműről van szó, ami azt jelenti, hogy minden tizenkettedik jármű segítségre szorul, beleértve a buszokat, villamosokat és trolikat is.

 A g7.hu összeállítása szerint mindez nemcsak az utasoknak kellemetlen, de megdrágítja a fővárosi közlekedés üzemeltetését is.  A rendszer úgy működik, hogy a BKK rendeli meg az összes jármű közlekedését, mint szolgáltatást, és ezt több vállalat végzi. A villamost, a metrót és a trolit a BKV működteti, de a mintegy 1600 busznál mások is besegítenek: az ezren felülieket a VT-Arriva és a Volánbusz üzemelteti.

(Borítókép: Mercedes buszok a BKK 2020. november 27-is sajtótájékoztatójén. Fotó: Bánkúti Sándor / Index)





Source link

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com