A német konszern előreláthatólag nem lesz képes teljesíteni az uniós szén-dioxid-kibocsátási határértékeket idén és valószínűleg jövőre sem, aminek milliárdos szankció lehet a következménye.

Az uniós előírások alapján 2020-ban az autógyártóknak kilométerenként 95 gramm alatti szén-dioxid-kibocsátási flottaátlagot kell elérniük teljes modellpalettájukkal. Amennyiben ez nem teljesül, 95 euró bírságot kell fizetnie a gyártónak minden egyes többlet grammért autónként. Ez a veszély fenyegeti most a német gyártót, amelyhez érdemes hozzátenni, hogy a Volkswagen a tavalyi évben például 3,8 millió autót adott el Európában.

Herbert Diess, a konszern vezérigazgatója korábban is jelezte, hogy nem lesz egyszerű feladat az uniós kibocsátási határértékek teljesítése. November elején például “nagyjából egy grammnyi” elmaradásról beszélt. “Még nem adtuk fel, de nem lesz könnyű az idei flottacélokat teljesíteni” – jelentette ki a Wirtschaftswoche lapnak adott friss interjúban.

A Volkswagen bemutatott ugyan új elektromos modelleket a már a vége felé tartó évben, ezek azonban aránylag alacsony példányszámban kerültek piacra, így nem tudják ellentételezni a népszerű SUV és nagy limuzin modellek viszonylag magas szén-dioxid-kibocsátását. Herbert Diess elismerte, hogy a Volkswagen “viszonylag későn” kezdte meg az átállást az elektromos mobilitásra, viszont 2025-ig 35 milliárd eurót fordít a technológia fejlesztésére és a gyártás kiépítésére.

Ezek az autók a környezetvédelmi teszt alapján a legjobbak

Mostantól autónként akár 30 ezer eurós bírságot is kiszabhat egy nemzeti hatóság egy autógyártóra, ha az megsérti a típusjóváhagyási jogszabályokat, például az autója károsanyag-kibocsátása a valóságban magasabb az engedélyezettnél.

Mint mondta, alapjában véve egyetért az Európai Bizottság által követett emisszió-csökkentési kurzussal, azonban ehhez hatalmas beruházások szükségesek. “Ha Brüsszel gyorsabb tempót követel tőlünk, akkor sajnos azt kell mondanom, hogy 2025-ig nem lehet lényegesen felgyorsítani az átállás ütemét, mert egyszerűen nem lesz elegendő akkumulátor hozzá, 2025 és 2030 között viszont már igen” – mondta.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

Ilyen lehet egy-egy nagyobb termékbemutató a jövőben?



D.P.
Autó

Frissült a németek legelegánsabb limuzinja, amely ráadásul mostantól létezik kombi karosszériával is Arteon Shooting Brake néven. Ezt próbáltuk ki a hazai bemutatón.