Itt az újabb bizonyíték arra, hogy a német gyártók szerint korai lenne még temetni a dízelmotorokat.

Az Audi 2008-ban mutatta be a középkategóriás szabadidőautók piacán versenyző modellje, a Q5 első generációját, melynek aztán 2017-ben érkezett meg a második nekifutása. Utóbbiból idén szeptemberben jött ki a kupésra faragott Q5 Sportback változat, melynek most a legsportosabb változatáról is lehullott a lepel.




Az Audi SQ5 Sportback TDI meghajtásáról egy 3 literes V6-os turbódízel motor gondoskodik, amelynek működését minden korábbinál tisztábbá tették. A 24 literes AdBlue-tartályt kapott modell a gyártó közlése szerint bőven megfelel a legszigorúbb Euro 6d ISC-FCM előírásnak.




Az egyéb típusokból jól ismert 48 V-os lágyhibrid hajtáslánc teljesítménye 347-ről 341 lóerőre csökkent, a csúcsnyomaték változatlanul 700 Nm. A 0-ról 100-ra 5,1 másodperc alatt felgyorsuló újdonság végsebessége 250 km/h.




A Mexikóban gyártott, egyelőre ismeretlen árú SQ5 Sportback TDI forgalmazása 2021 első felében kezdődik meg.




 




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!