A 320 lóerős motorral szerelt német SUV komoly menetdinamikával kecsegtet.

A Volkswagen 2016-ban dobta piacra a Tiguan második generációját, a divatterepjáró idén nyáron egy komolyabb ráncfelvarráson esett át. A Magyarországon 130 lóerős benzinmotorral 9 millió forintos áron nyitó újdonság csúcsmodellje az R kivitel, melynek most az összes részletére fény derült.







A motorháztető alatt egy 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotor található, mely egy hétfokozatú DSG automata váltón keresztül juttatja el 320 lóerős teljesítményét, illetve már 2100-as fordulatszámon ébredő 420 Nm-es nyomatékát a négy kerékre.

Mindez elegendő ahhoz, hogy a 0-100-as gyorsulást alig 4,9 másodperc alatt le lehessen tudni, vagyis gyorsabban, mint a 4,5 literes V8-as motorral szerelt elsőgenerációs Porsche Cayenne Turbo S-sel.




A 250 km/h-ra korlátozott végsebességű Tiguan R alapáron 20 colos kerekeken gördül, de felár ellenében 21 colos szett is rendelhető. Említést érdemel továbbá a 18 colos féktárcsa, az R logós féknyereg, az opcionális Akrapovic kipufogó, illetve a sportosra hangolt utastér.










A 10 milliméterrel ültetett Volkswagen Tiguan R hazai ára egyelőre ismeretlen, a sportterepjáró német alapára 56 703 euró (20,5 millió forint).




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!