Testközelből ismerkedtünk meg a normál hibrid hajtásláncú új Suzukival, amely kicsit olcsóbb mint az alapját adó Toyota és kiterjesztett garanciát vállalnak rá.

A Suzuki nemrégiben hozta be hazánkba az Across nevezetű plugin hibrid divatterepjáró első példányait. A 75 kilométeres villanyhatótávú Toyota RAV4 PHEV-re épülő, lényegében egyszerűen átbrandelt modell 18,5 millió forintos ára sokkolóan hatott a jelentősen szerényebb Suzuki árakhoz szokott vásárlókra. A zöld rendszámos Across arra mindenképpen jó, hogy színesítse a gyártó palettáját, és javítson a flottaszintű CO2-értékeken, de nagy mennyiségű eladást nem igazán remélnek tőle.

Most viszont itt a következő Toyota-alapú Suzuki, az Swace, mely jelentősen olcsóbban veszi célkeresztbe a vásárlók pénztárcáját. Megnéztük, hogy milyen kívül-belül a Japánban gyártott Acrosstól eltérően zöld rendszámra nem jogosult hibrid újdonság.




Angliai üdvözlet

A B-oszlopon található matrica senkit se tévesszen meg, az autó a Vitarától és az SX-4 S-Crosstól eltérően nem Esztergomban, hanem az Egyesült Királyságban készül:




És ha a formaterv, valamint a technika alapján nem lenne teljesen magától értetődő a gyártó mibenléte, íme egy erre utaló jel a gépháztető belső részén:




A Suzuki Swace nem más, mint egy minimálisan átkozmetikázott hibrid Toyota Corolla Touring Sports. A két modell egymástól enyhén eltérő hűtőrácsot és lökhárítót vonultat fel.





Corolla


?








Corolla


?




Természetesen elöl és hátul is Suzuki emblémát találunk az eredeti Toyota helyet, melyek közül a hátsó nagyon esetlegesre sikeredett. Olyan, mintha alatta ott lapulna az eredeti Toyota logó:







Méretkérdés

4,65 méteres hosszúsága révén az újdonság 48 centiméterrel hosszabb, mint a közelmúltban másodjára ráncfelvarrt Suzuki Vitara. Utóbbi kompakt szabadidőautónál 18 centiméterrel alacsonyabb a hagyományos kialakítású kombik piacán versenyző, 16 colos kerekekkel szerelt Swace.

A Vitaránál 20 centiméterrel hosszabb tengelytáv jót tesz az utastér méreteinek, a Swaceben elöl és hátul is remekül el lehet férni. A csomagtartó alaphelyzetben, a raktérpadló alatti köralakú mélyedéssel együtt kalaptartóig mérve 596 literes, szemben a Vitara 375 literes puttonyával. Lehajtott hátsó ülések esetén 1,6 köbméternyi cókmók fér a Swace-be.



















Mi hajtja?

A gépháztető alatt egy 1,8 literes rendkívül hatékony működésű szívó benzinmotor található, amire egy az aktuális Vitarában lévő 48 V-os lágyhibrid rendszernél komolyabb, de az Acrossban lévő plugin hibrid megoldásnál egyszerűbb, 122 lóerős normál hibrid hajtáslánc épül.

Az öntöltő hibrid Swace néhány kilométert képes akár tisztán elektromosan is megtenni, 11,1 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást, végsebessége 180 km/h. A fokozatmentes e-CVT automata váltós, elsőkerék-hajtású Swace gyári átlagfogyasztása 4,4 liter 100 kilométerenként.










Árazás, garancia

Suzuki Swace-ünk legolcsóbban 8,09 millió forint ellenében lehet, ennyibe kerül ugyanis a GL+ alapmodell. Összehasonlításképp, egy fullextrás 130 lóerős lágyhibrid Vitara kétkerék-hajtással 6,51 millió forintba kerül, az összkerekes csúcs-Vitara listaára pedig 7,11 millió forint. A Suzuki közlése szerint a Swace GL+ a 122 lóerős hibrid Toyota Corolla Touring Sports Comforttal van egy szinten, mely testvérmodellt 8,2 millió forintos áron jegyzik.

A Swace ezenkívül magasabb GLX felszereltséggel is rendelhető. Ez esetben 9,44 millió forintot kell szánnunk a projektre, ami mintegy félmillió forinttal kedvezőbb a hasonló extrákkal megspékelt Toyota Corolla Touring Sports Executive 9,97 millió forintos alapáránál.




GLX szinten alapáras tétel többek közt a bi-LED fényszóró, az automata világításvezérlés, a sötétített üvegezés, a fűthető bőrkormány, a fűthető első ülések, a nyomógombos indítás, a 8 colos központi érintőkijelző, a kétzónás klíma, a holttér-figyelő, illetve az első-hátsó parkolóradar és a tolatókamera. A metálfény 150 ezer forintba, a gyöngyház fényezés pedig 250 ezer forintba kerül.

A mindkét kivitel esetében alapáras Hybrid Pro+ kiterjesztett garancia keretein belül a hibrid hajtásláncra, illetve a sebességváltóra összesen 10 év vagy 200 ezer kilométeres garanciát vállal a kiterjedt magyar kereskedői és szervizhálózattal rendelkező Suzuki. Összehasonlításképp, a Toyota 5 év vagy 100 ezer kilométeres garanciát vállal a hibrid hajtásra és 10 évet az akkumulátorra.































Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!