Az EQC divatterepjáró jelentősen rövidebb idő alatt tölthető fel váltakozó árammal.

A Mercedes tavaly dobta piacra első olyan modelljét, amelyet már a kezdetekről fogva kifejezetten elektromos autónak terveztek. A középkategóriás divatterepjárók közé pozicionált, hazánkban 26,7 millió forintos alapárú EQC-t sok mindenért lehet szeretni, de a lassú AC-töltés miatt nem igazán. Mostantól azonban végre változik a helyzet a váltóáramú töltés tekintetében.

A padlólemezbe szerelt 80 kWh kapacitású és 650 kilogramm tömegű akkumulátorpakkot AC-töltővel eddig maximum 7,4 kW-os teljesítmény mellett lehetett tölteni, így egy teljes töltés mintegy 11 órát vett igénybe. Mostantól azonban már a 11 kW-os teljesítmény is támogatott, amivel egy komplett töltés akár 7,5 óra alatt is megoldható.

A CCS csatlakozós villanyautó DC-töltése nem lett gyorsabb: 110 kW-os egyenáramú teljesítmény mellett mintegy 40 perc alatt lehet 10-ről 80 százalékosra tölteni az akkumulátort.

2018 őszén ott voltunk az EQC hivatalos leleplezésén Svédországban, 2019 tavaszán elsőként Norvégiában vezettük az autót, amelyet aztán tavaly ősszel itthon egy villany-Zsigulival vetettünk össze.




 

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!