Leállítja a belső égésű motorok fejlesztését a PSA, a szentgotthárdi Opel-gyár tulajdonosa.

Nem fordít több pénzt a belső égésű motorok fejlesztésére a Peugeot?Citroën gyártója. Carlos Tavares a Reuters Automotive Summit konferencián ezt az EURO7-es kibocsátási norma bevezetésével indokolta, ami lényegében lehetetlenné teszi belső égésű motorral szerelt autók forgalomba helyezését az unióban ? írja a Magyar Nemzet.

A lap szerint ez nem sok jót ígér az olyan gyáregységek számára, ahol kizárólag belső égésű motorok készülnek. Ilyen a szentgotthárdi Opel-üzem is.

Az Opel 2017-től működik a PSA-csoport részeként. Az idei év elejétől gyártják üzemükben azt a háromhengeres, 1,2 literes, turbós benzinmotort, amelyből évi 350 ezer darabot tudnak előállítani. Ezekre a motorokra már nem sokáig lesz szüksége a hamarosan a Fiat Chryslerrel egyesülő cégcsoportnak.

A cégnél egyébként éppen nyáron ünnepelték, hogy 1992-es indulásuk óta legyártották a tízmilliomodik motort.

 Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

Évente mintegy 9 millió autót gyártó cégcsoport lesz a francia-olasz-amerikai-német márkákat tömörítő óriásvállalat.



hvg.hu
Autó

Késleltetnék az autók esetében hamarosan életbe lépő Euro 6-os szabvány szigorúbb formulájának életbe lépését, mondván, közel 600 ezer autó ragadhat bent a kereskedőknél.