Nem csak higiéniai okokból, de a folyamatosan mobilozók miatt is jó lehet a hagyományos rendszer átalakítása.

Az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési oldala írt arról, hogy tapasztalatok szerint egyre többen vannak azok, akik nem a kezükkel, hanem a lábukkal érintik meg a gyalogosforgalmat irányító fényjelző készülék nyomógombját, ha át akarnak kelni a zebrán. A hagyományos, kézzel érinthető gomboktól egyre többen tartanak, mert fertőzési gócok lehetnek.

A most bemutatott megoldás, amit a Forward ausztrál tervező iroda talált ki, talán nem csak a fertőzéstől félőknek adhat segítséget, de a szüntelenül mobilozó gyalogosok figyelmét is jobban felkeltheti. Az érkező gyalogosoknak mindössze a cipőjüket kell a szenzorhoz érinteniük, és a zöld jelzés hamarosan érkezik.




Az érintőgomb felületét megnövelték, formáját függőleges irányban oválisra változtatták és tartósság miatt alumíniumból készülne a tervek szerint.

Ide kattintva eléri a Nyüzsi további cikkeit, azonnali véleményeket, érdekességeket, szórakoztató mémeket, gif-eket, videókat.

 



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

A körgyűrűkön továbbra sem kell majd cammogni, de az általános sebességhatár 30 km/óra lesz.



hvg.hu
Autó

A legtöbbünk a közlekedésben is igyekszik általánosítani a helyzeteket, hogy megkönnyítse a saját dolgát. Így például arról is meg vagyunk győződve, hogy milyen autóktól kell leginkább óvakodni.