Az autó árától függetlenül minden kocsiban lesz intelligens tempomat, tolatóradar, fekete doboz. Ezen túlmenően a fedélzeti alkoholszondák beszerelését is elő kell készíteni.

Egy sor kötelező biztonsági extrát ír elő az Európai Unió a 2022-től megjelenő új gépjárművek számára, amelyek jobban szemmel tartják majd a sofőröket, adott esetben be is avatkoznak és adatokat is gyűjtenek majd minden járműről ? írja a Totalcar cikke, amely ezeket az újdonságokat szedte össze.

Fontos azzal kezdeni, hogy az alábbi kötelező extrákat csak az újonnan gyártott autókra írják elő. Visszamenőlegesen nem kell az autókat ezekkel felszerelni, bár aki akarja, megteheti.  

2022-től tehát az alábbi rendszerekkel bővül kötelezően az új autók felszereltségi listája:  

Intelligens sebességasszisztens

Sebességtartó automatika, amivel az előre beállított sebességértéket tartja az autó, lassít, gyorsít az előtte haladó forgalom függvényében. Minden autóindításkor működésbe lép, hangjelzéssel figyelmeztet, ha a vezető átlépi a megengedett legnagyobb sebességet, és csak erőteljes gázadásra engedi továbbgyorsítani az autót.

Indításgátló alkoholszonda

Fedélzetikamera-alapú érzékeléssel ? elsősorban kamerákkal ? működő rendszerről van szó. Itt azonban egyelőre csak arra van előírás, hogy egy szabványosított csatlakozót kell berakni az autókba, amely megkönnyíti az indításgátló alkoholszonda-készülékek jövőbeni beszerelését. Erről részletesebben itt lehet olvasni:

Fekete doboz az autókban

Ez egy eseményadat-rögzítő egység, ami adott jelek alapján lép működésbe, ütközés előtt, ütközéskor, közvetlenül azt követően rögzít és tárol adatokat. Ezek az adatok tartalmazzák a jármű sebességét, fékezését, helyzetét és dőlését az úton. Ezen túlmenően aktiválja a rendszer a 112-es hívószámú fedélzeti e-segélyhívó rendszert is.

Tolatóradar és vészfékjelzés

Itt az első eszköz egyértelmű működése mellett a vészfékjelző annyit jelent, hogy a megszokotthoz képest feltűnőbb módon jelzi a mögöttes forgalom résztvevőinek, ha az ezzel felszerelt jármű az útviszonyokhoz képest intenzíven fékez. Ez a ráfutásos balesetek elkerülésében lehet segítség, ahogy a követőradaros rendszerek részben szintén. 

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

A legtöbbünk a közlekedésben is igyekszik általánosítani a helyzeteket, hogy megkönnyítse a saját dolgát. Így például arról is meg vagyunk győződve, hogy milyen autóktól kell leginkább óvakodni.



hvg.hu
Autó

Az autóbalesetek több mint 90 százalékát a vezetők figyelmetlensége okozza, amin nagyban lehet segíteni, ha az autókban olyan rendszerek vannak, amelyek időben figyelmeztetik a sofőröket.