Az olasz gyártó leleplezte aktuális hibrid csúcsmodelljének nyitható tetejű változatát.

A Ferrari tavaly májusban mutatta be legújabb hiperautóját, a 2013-ban kijött 963 lóerős hibrid LaFerrari szellemi örökösét, a kereken 1 000 lóerős SF90 Stradalét.




Ez az olasz gyártó első igazi plugin, vagyis elektromos hálózatról külsőleg tölthető hibrid modellje, mely hazánkban akár a zöld rendszám előnyeit is élvezheti, és amelynek most megérkezett a nyitható tetejű változata.

Íme a 450 000 eurós (160 millió forint) SF90 Spider:




Az elektromosan 14 másodperc alatt nyitható/csukható keménytető csukott állapotban mindössze 100 liternyi helyet foglal a sofőr és utasa mögött. A normál mozgatható keménytetőknél 40 kilogrammal könnyebb megoldásnak köszönhetően a Spider alig 100 kilogrammal nehezebb a Stradalénál.

Az újdonság konkrétan 1 670 kilogrammot nyom a mérlegen.




Az újdonság szíve egy 90 fokos hengerszögű, 4 literes V8-as turbós benzinmotor, ami önmagában 780 lóerős teljesítményt és 800 Nm-es nyomatékot ad le, és ehhez hozzájön még 220 lóerő, melyet három villanymotor állít elő.







Az elektromos motorok közül egy a benzines egység és a nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó között hátul, kettő pedig az első tengelynél kapott helyet.

A 7,9 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátoros plugin hibrid rendszer révén tisztán elektromos, úgynevezett eDrive módban 25 kilométert lehet megtenni. Még pedig maximum 135 km/h sebességgel.




Hibrid módban úgy viselkedik az SF90 Spider, mint bármelyik normál hibrid autó, és ha kell, menet közben bármikor leállítja a V8-as benzinmotort. Performance módban mindig működik a belső égésű motor, Qualify módban pedig folyamatosan a legnagyobb teljesítmény, 1 000 lóerő áll a sofőr rendelkezésére.




Álló helyzetből alig 2,5 másodperc alatt lő ki 100-as tempóra az 1,18 méter magas, összkerékhajtású olasz roadster, és a gyorsulásnak csak 340 km/h-nál szakad vége ? ezek az adatok megegyeznek a kupé változatéval.

Egyedül a 0-200-as sprint szintideje romlott, konkrétan 6,7-ről 7 másodpercre.

 




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!