A négykarikás német gyártó legfrissebb modellje egy 80-as évek végi versenyautónak állít emléket.

Az Audi 1989-ben a 90 Quattro IMSA GTO-val állt rajtvonalhoz az amerikai IMSA versenysorozatban. Az oldalsó kipufogós versenyautó 2,2 literes 5 hengeres benzinmotorját egy hatalmas KKK turbófeltöltőt fújja meg.

A 700 lóerős teljesítményű, illetve 720 Nm nyomatékú, hatfokozatú kéziváltós kocsi 3,1 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig 310 km/h.






Ennek az 1989-ben tizenháromból hét versenyt megnyert autónak állít emléket a most leleplezett Audi RS6 GTO.







A Mark Lichte vezető formatervező gyakornok csapata által készített koncepcióautó a 600 lóerős kombi RS6-ra épül, és a híres felmenőjéhez hasonlóan oldalsó kipufogó végződésekkel rendelkezik.




Az egyedi felniket, hatalmas légbeömlőt és méretes hátsó szárnyat kapott RS6 GTO belsejében karbon versenyüléseket és bukócsövet találhatunk.




Az RS6 GTO teljesítménye és egyéb specifikációi egyelőre ismeretlenek, mint ahogy egyelőre azt sem tudni, hogy az Audi tervezi-e a kisszériás gyártás beindítását.




 







Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!