Frissült a németek legelegánsabb limuzinja, amely ráadásul mostantól létezik kombi karosszériával is Arteon Shooting Brake néven. Ezt próbáltuk ki a hazai bemutatón.

Három éve mutatta be a Volkswagen a Passat alapjára épített, de annál lényegesen jobb megjelenésű szedánt, az Arteont. Az Arteon elnevezés amolyan németesen furfangos szóösszetétel. Az eleje valóban a művészetre utal, míg a második a VW saját jelölése, amit prémium modelljei számára talált ki.

A Passatnál négy centivel hosszabb tengelytávú (2,8 méteres) és öt embernek is kényelmes autó kifejezetten sikeres is lett a kissé unalmasnak tartott VW-s egyendizájntól eltérő, elegáns megjelenésével. 2020-ig 50 ezer darabot adtak el belőle csak Európában, ami ebben a szegmensben nem számít rossznak.







Nyilván fontos összetevő volt az Arteon sikerében a megszokott ?céges? Passátoknál úribb bőrözések, duplaüvegablakok, szálcsiszolt alubetétek, varrott kormány, a háromzónás hipoallergénszűrős klíma, a nagykomfortú elektromos ülések jelenléte miatt is. Három év elteltével azonban ideje volt a megújulásnak és nem mellesleg egy nagyon fontos, és úgy tűnik, valós piaci rést is befoltoztak. Megjelent a kombi változat is az Arteonból.

Ebben az esetben persze ennek a modellváltozatnak is művésznevet kellett adni, ezért Volkswagen Arteon Shooting Brake lett a nagyobb csomagterű modell hivatalos neve. Az autógyártóknál mostanság újra felfedezett Shooting Brake jelölés leginkább a prémium kategóriában volt használatos eddig is, ahol a praktikus kombi karosszériát kellett ellátni valamilyen hangzatosabb jelzéssel.













A megújult Arteon legfontosabb újdonsága tehát az 565 literes alapcsomagérrel rendelkező családi variáns, amelyben akár 1632 literig bővíthető a raktér. Megjegyezendő azért, hogy az Arteon kombi a laposabb tetővonala miatt még így is 110 literrel kevesebb csomagteret ad, mint egy normál kombi Passat.

Az Arteon külső megjelenésében nincs sok változás, az utastérben már inkább új minden. A kormánykerék új a leginkább, amely megkapta a Digital Cockpit Pro rendszert, ezzel érintésérzékeny felületekkel lett tele mindkét oldalán, amelyekkel a középső képernyőt és vezető előtti 10,25 colos képernyőt vezérelhetjük. A középső 9,2 colos méretű érintőkijelző is elég méretes az ülésfűtést, a szélvédő jégtelenítési funkcióját és az egyéb légkondicionáló funkciókat akár ezeken keresztül is működtethetjük.













A bőséges motorpalettáról ? négy benzines, két dízel, valamint egy plug-in modell lesz – mi a 2.0 literes benzines egységet próbáltuk, ami a forgalmija szerint 190 lóerős. Ezzel mentünk Budapestről a Balatonig és érdekessége a motorvariánsnak, hogy hivatalosan nincs is a magyarországi VW-konfigurátorban, a gyártó is csak 2021-re ígéri. Mindenesetre a tapasztalatok vele elég kedvezőek, a hétfokozatú DSG-váltóval remekül összhangban van a motor, az Arteon úttartása pedig a jókora tengelytávnak és a kényelmes futóműnek köszönhetően elsőrangú.

Az Arteon az elődjéhez hasonlóan valóban majdnem prémium színvonalú autó, leginkább apróságokon látszik, hogy itt a német konszern tömegautóinak alkatrészei is részei a teljes képletnek. A műagyag ablakemelő kapcsolók, a tükörállító gombja, illetve az, hogy a head-up display csak egy műanyag lapra vetít és nem a szélvédőre.













Ami a több motorvariánst jelenti, a céges eladásokban még mindig fontos szerepet játszó dízelek közt a 2.0 literes dízelmotor 150 és 200 lóerős változatban készül, melyek mellé alapáron duplakuplungos automataváltó jár, az erősebb TDI egységhez felár ellenében összkerékhajtás is kérhető. A csúcsmodel az Arteon R erőforrása 320 lóerőt, illetve 420 Nm-t ad le. Ugyanakkor mostanra egyáltalán nem kizárt, hogy az egyik legnépszerűbb választás ennél a modellnél is a Passat hibridből átvett hajtásláncú változat lehet. Az 1.4 literes benzinmotorra épülő eHybrid hajtáslánc 218 lóerős teljesítményű és 70 kilométert elmegy elektromos módban hivatalosan, ami egyelőre még zöld rendszámot ér itthon.  

Az Arteon Shooting Brake természetesen jelentősen drágább, mint egy Passat kombi (Passat Variant). Érdemes változatonként is végigböngészni majd az árakat, mert hibridként vélhetően kisebb árkülönbség lehet, mint mondjuk, most egy duplakuplungos kombi Passat dízellel összevetve. Ebben az esetben a Passat Variant 2.0 literes TDI ára 12,6 millió forintról indul, az Arteon Shooting Brake változat pedig 14,5 millió forint alapból, vagyis a külső-belső elegancia felára legalább kétmillió forint.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!