Miután törölték a törökországi gyárépítési terveket, a Volkswagen jelentős fejlesztés hajt végre a pozsonyi üzemében.

Volkswagen még a tavalyi év elején jelentette be, hogy a legújabb generációs Passat és Skoda Superb modellek 2022-től már a Törökország nyugati partján létesítendő új üzemükben készülnek majd. Nem sokkal később a törökök szíriai katonai műveletei után kialakult nemzetközi nyomás miatt mégis elálltak az ötezer új munkahely megteremtésével járó beruházástól, és úgy döntöttek, a szlovák gyáruk fejlesztésére költenek.

?Növeljük a kapacitást Pozsonyban” – mondta Herbert Diess, a csoport igazgatója az Automobilwoche magazinnak, megerősítve a szlovákiai gyár fejlesztéséről szóló korábbi híreket. Hozzátette: a jelenlegi koronavírus-helyzet miatt is átgondolták a kapacitásigényeiket és jelenleg nincs szükségük egy új helyszínen lévő üzemre.

Diess elmondta azt is, hogy nem jelent semmilyen költséghátrányt Törökországhoz képest, hogy a gyártás Szlovákiában folyik majd, az egyetlen hátrány, hogy a Volkswagen azt remélte, hogy a török ??gyártásnak köszönhetően nagyobb részt szerezhetnek a 80 milliós helyi piacon.

Jelenleg a Volkswagen szlovákiai üzemében készül a német konszern több haszongépjármű típusa, valamint az Audi Q7/Q8-as modellek, a Volkswagen Touareg, a Porsche Cayenne, valamint a Skoda Citigo elektromos autó is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


D.P.
Autó

Nincs más autó idén, amelyet akkora elvárások vennének körül, mint a régóta várt első elektromos német tömegautót a Volkswagen ID.3-at. Az autóbirodalom legfontosabb válaszát, hogyan is képzelik el a következő évtizedek Golfját. Kipróbáltuk mi is.



Demeter Péter
Autó

A Volkswagennek jelen pillanatban nincs más kabriója, mint egy vászontetős SUV. Nehéz eldönteni, hogy briliáns vagy bolond ötlet-e ez, de működik.