Az újdonság 2,8 millió forinttal drágább az eddigi csúcsmodell GTI Clubsportnál.

A tavaly debütált 8-as Golfnak idén februárban mutatkozott be az első igazán izgalmas sportverziója, a 245 lóerős és 370 Nm-es benzinmotorral szerelt GTI, majd pedig októberben megérkezett a 300 lóerős, illetve 400 Nm-es produkciót előadó GTI Clubsport. És aztán tegnap lehullott a lepel a 320 lóerős és 420 Nm-es motorral felvértezett, testvérmodelljeitől eltérően nem első kerekes, hanem összkerék-hajtású Golf R, melynek most az ára is kiderült.




A Golf R német alapára 48 018 euró, vagyis átszámítva mintegy 17,4 millió forint. Összehasonlításképp, a GTI Clubsport 40 224 eurótól (14,6 millió forint), a GTI pedig 37 607 eurótól (13,6 millió forint) indul. A Golf 90 lóerős alapmodellje 19 880 euróba (7,2 millió forint) kerül.




A 0-ról 100 km/h-ra alig 4,7 másodperc alatt felgyorsuló Golf R végsebessége a Performance csomag megrendelése esetén 270 km/h, vagyis a maximum 265 km/h-ra képes Golf 7 GTI Clubsport S-t követően immár ez a valaha készült leggyorsabb sorozatgyártású Golf.




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!