Kulcsfontosságú helyszín lesz a magyar gyár, ahol a német márka teljesen új, elektromos autók gyártásához fejlesztett platformját elsőként használják majd.

A BMW szerdán jelentette be, hogy megváltoztatja eddigi stratégiáját, és egy kifejezetten elektromos autók építéséhez használt alváz fejlesztésbe kezdtek, amelyet 2025-től fognak használni.

Az Automobilwoche idézte Oliver Zipset a BMW vezérigazgatóját, aki elmondta, hogy az évtized közepétől sokkal inkább az elektromos meghajtású autók gyártása felé mozdulnak el, és a magyarországi üzem kulcsszerepet fog ebben játszani.

Mindez komoly változás, ugyanis a BMW korábban úgy tervezte a gyártását, hogy az összes hajtásfélét ? benzin, dízel, hibrid, elektromos ? egy platformra építik, így ezeket mind egy gyártósoron lehet készíteni. Ugyanakkor egy nem csak elektromos hajtásnak dedikált váz túl sok kompromisszumot jelent a villanyautók számára, így azok képességeit képtelenség maradéktalanul kiaknázni. Ezen változtatott a jelenlegi stratégiájával a német konszern.

Hogy pontosan mely modellek alá kerül be az új padlólemez, azt egyelőre nem tudni, de a német márkánál már külön osztályt hoztak létre az új EV platform fejlesztésére.




A németek a hazai gyáraikat is átalakítják, és tisztán elektromos járműveket gyártanak majd ezek is. A BMW i3-at már 2013 óta Lipcsében gyártották, 2021-ben megkezdődik a BMW iNext gyártása Dingolfingban és a BMW i4 müncheni gyártása is.

A debreceni a tizenhetedik európai gyára lesz a BMW-nek, egyben 2000 óta ez lesz az első új autógyártó üzemük. A beruházás összköltsége 320 milliárd forint, a magyar kormány a közúti és vasúti fejlesztéseket, valamint a közműberuházásokat 130 milliárddal támogatja. A gyárépítés kapcsán tavasszal halasztást jelentettek be a németek, de a terület májusban hivatalosan a BMW Group birtokba került, és a gyártó szóvivője úgy nyilatkozott, a teljes megvalósulási időterv jelenleg felülvizsgálat alatt áll.

A BMW-csoport tíz éven belül több mint hétmillió villamos hajtású járművet kíván legyártani, amelyek kétharmada teljesen elektromos lesz. 2021 végéig öt tisztán elektromos meghajtású modell lesz már a palettájukon: az i3, a Mini Cooper SE, az iX3, az iNEXT és az i4.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

A cégnél „Project Rockstar” néven emlegetett X8 M hibrid hajtása egy 200 lóerős villanymotort párosít egy V8-as benzinmotor erejével.



hvg.hu
Autó

Ezért egy 480 lóerős, soros hathengeres sportkocsit kapunk, kéziváltóval és hátsókerék-hajtással.