A plugin hibrid hajtásláncú szabadidőautó elektromos hatótávolsága eléri a 75 kilométert.

A Suzuki közelmúltban debütált 12V-os és 48 V-os lágyhibrid modelljei az aktuális hazai szabályozás értelmében nem kaphatnak zöld rendszámot, most azonban megérkezett Magyarországra a Suzuki Across, mely plugin hibrid divatterepjáró minden további nélkül zöld rendszámozható.

A Suzuki Across hazai listaára 18,5 millió forint, mely összeg ellenében egy lényegében full extrás SUV vezethető haza. A megrendelők hatféle szín közül választhatnak: jégfehér, acélszürke, achátszürke, ébenfekete, mélyvörös és bársonykék.




Összehasonlításképp, az Esztergomban gyártott és nemrégiben második ráncfelvarrásán is átesett, 130 lóerős Suzuki Vitara jelenleg 5,29-7,11 millió forintos áron kapható. Vagyis az Across árából akár 3,5 Vitara alapmodell is kijön. Az Across az orsztrákoknál sem olcsó, sőt: a típus ausztriai listaára 57 990 euró (21 millió forint).

A Suzukinak nem ez az első komolyabb árú modellje Magyarországon: a minimális mennyiségben értékesített Kizashi szedán 2011-ben 9,3 millió forintos alapáron nyitott.







A gyakorlatilag átbrandelt plugin hibrid Toyota RAV4-nek tekinthető, összkerékhajtású Suzuki Across egy 4,6 méter hosszú és 490 literes csomagterű szabadidőautó, mely elsősorban 306 lóerős összteljesítményéről, illetve mintegy 75 kilométeres e-hatótávjáról ismerszik meg. Érdekesség, hogy az említett Toyota alapmodell hazai ára egyelőre ismeretlen.

A 2,5 literes szívó benzimotor 184 lóerős teljesítményt, illetve 227 Nm-es nyomatékot ad le, mellett pedig egy 182 lóerős és 270 Nm-es, valamint egy 54 lóerős és 121 Nm-es villanymotor is a hajtáslánc részét képezi. Az akkumulátor 18,1 kWh kapacitású. A 0-ról 100-ra 6 másodperc alatt felgyorsuló újdonság elektromos módban maximum 135 km/h-val képes gurulni.





Toyota RAV4 PHEV


?




Hamarosan várhatóan ugyancsak hazánkba érkezik a Toyota Corolla kombi kivitelének Suzuki változata, az egyelőre ismeretlen árú Swace. Ez a normál hibrid hajtásláncú, tehát külsőleg nem tölthető modell hazánkban nem kaphat zöld rendszámot, az Across mellett azonban kiválóan alkalmas arra, hogy csökkentse a Suzuki flottaszintű CO2-kibocsátását.

A Toyota technikára épülő Suzukik ezenkívül színesítik az utóbbi gyártó termékpalettáját, de jelentős eladási mennyiséget nem igazán remélnek tőlük.




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!