A nyitható tetejű hófehér terepjáró mozgatásáról egy 630 lóerős biturbó V12-es motor gondoskodik.

A német Daimler-Benz és az osztrák Steyr-Daimler-Puch 1972-ben, tehát 48 éve kezdte meg a G-osztályos Mercedes fejlesztési munkálatait. 1979-től közel négy évtizeden keresztül kisebb-nagyobb változtatásokkal készült az elsősorban vadászok és maffiózok által kedvelt dobozformájú Mercedes első generációja, melynek egy limitált szériás kivitele most éppen új gazdára vár.




Ez pedig nem más, mint egy 2017-es évjáratú Mercedes-Maybach G650 Landaulet, melyből mindössze 99 példány készült, és ebből a nem túl nagy kontinengsből egy német autókereskedő bocsátott most áruba egy eddig lényegében még nem használt, 2018 áprilisában forgalomba helyezett autót.




Az eddig mindössze 317 kilométert futott különleges terepjáróért 797 999 eurót, vagyis átszámítva mintegy 292 millió forintot kérnek. A modell egykori listaára egyébként 630 000 euró (230 millió forint) volt.




A motorháztető alatt egy 6 literes lökettérfogatú biturbós V12-es erőforrás rejtőzik, a maga „szerény” 630 lóerős teljesítményével és kereken 1000 Nm-es nyomatékával.




Ezenkívül említést érdemel többek közt a közel fél méteres hasmagasság, az alapmodellnél 60 centiméterrel nagyobb tengelytávolság, a 3,7 tonnás tömeg, a 180 km/h-ra korlátozott végsebesség, a 325/55 R22-es gumik, illetve a nyitható hátsó tetőrész.




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!