A kompakt Mercedesek mostantól saját fejlesztésű motort kapnak.

Az elmúlt néhány év során a Mercedes-Benz kompakt osztályú modelljeiben a 180 d jelzésű típusokat, a Renault 1.5 dCi motorjával szerelték, amelyet természetesen a francia konszern saját márkáiban. Így például a Dacia Dusterben is használták, akárcsak a Nissan Qashqai-ban.

A Mercedes azonban bejelentette a napokban, hogy felhagynak a Renault dízelmotorok használatával a belépő szintű modelljeiben, mint az A-osztály, a B-osztály és a Mercedes CLA.

A jövőben, egy 100 százalékban Daimler motor kerül ezekbe az autókba is, ami alapból 116 lóerős. A négyhengeres motorcsalád fejlesztésére hárommilliárd eurót költött a Daimler és a dízelmotor plug-in hibrid rendszerrel is összekapcsolható. Ezzel a konfigurációval a Mercedes A-osztályú, B-osztályú és CLA-dízel néhány newtonméteres nyomatékot nyerhetnek, ami némileg jobb menetdinamikát biztosíthat ezeknek a modelleknek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

Területenként némileg eltér, milyen arányban találtak jól beállított dízelautókat az országban, de a fővárosban például szinte minden mért autó megfelelt az előírásoknak.



hvg.hu
Autó

A Superb erősebb motor kap, a Karoqban pedig az alapmotor lesz nagyobb.