Tarlós István és a Fővárosi Önkormányzat elkötelezett az utazás színvonalának emelése mellett, ezért folyamatosan korszerűsíti a közösségi közlekedés járműparkját. Sikeresen teljesítették a tesztüzemet, illetve az utasok nélküli próbafutást, és ettől a héttől ütemezetten forgalomba állnak a vadonatúj Solaris-Škoda trolibuszok a fővárosban. A 10 szóló és 11 csuklós trolibuszból álló flotta járművei kényelmes és minőségi utazási élményt biztosítanak az utasok számára.

Az első szóló és csuklós prototípus trolibuszoknak egyenként 500 kilométer, míg a többi jármű esetében egyenként 100 kilométeres hibamentes próbafutás volt előírva, mielőtt megtörtént a forgalomba állás.

A hatékony légkondícionálóval és fűtőrendszerrel felszerelt járművek alacsonypadlós kialakításúak, ezért a mozgásukban korlátozottak, illetve a babakocsival közlekedők is kényelmesen használhatják őket. A trolibuszoknál a műszaki és ergonómiai megoldásokat, illetve a kedvező energiafogyasztást is szem előtt tartották a beszerzésben.

Jelenleg a főváros útjain 36 ilyen gyártmányú és típusú, azonban korábbi generációból származó jármű közlekedik. A trolik legalább 4 kilométert felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban is meg tudnak tenni, ezért egy esetleges áramkimaradás, felsővezeték-hiányos útszakasz vagy akár a járat elterelése sem okozhat gondot, hiszen vezeték nélkül is zökkenőmentesen közlekedhetnek tovább, illetve ezáltal a hálózat – a kiépített infrastruktúrától részben függetlenített  – jövőbeni módosítására is lehetőséget biztosít.

Az összes új járművet rögzítésre alkalmas kamerákkal szerelték fel, amely növeli az utasok biztonságát, és segítséget nyújt a szándékos károkozások megelőzésében, vagy az elkövetők azonosításában.

A „Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés” (IKOP-3.1.0-15-2017-00016) a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ egyik kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 3,891 milliárd forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 3.912.912.309 Forint.

Budapesti Közlekedési Központ

 





Source link

x

Az adatai védeleme fontosak számunkra !

2018. május 25-től kezdődően igazodunk az Európai Unió új Általános Adatvédelmi Előírásához (General Data Protection Regulation, GDPR). Frissítettük adatvédelmi szabályzatunkat, mely így bővebb tájékoztatást nyújt Önnek, hogy a  hogyan védi adataidat, és arról is, hogy hogyan élhet az adataihoz fűződő jogaival.

Szeretnénk megkérni Önt, amennyiben továbbra is szeretne tőlünk, a cityfuti.hu oldallal kapcsolatos akcióinkról,híreinkről,újdonságainkról, az Önnek készült személyes ajánlatainkról hírleveleket kapni, ezt írásban is erősítse meg az alábbi linken

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.

Elfogadom Elutasítom
%d blogger ezt szereti: