A Magyar Kerékpáros Szövetség (MKSZ) elnöke Facebook-posztjában reagált a hírre, hogy két év után először álltak bíróság elé az Árpád hídi baleset vádlottjai. Schneller Domonkos úgy véli, hogy a tudósítások alapján három konklúzió látszik körvonalazódni azzal kapcsolatban, hogy miért nem lehet biztonságosan közlekedni Magyarországon.
„Egyrészt hiába van egyre több fedélzeti kamera, mégsem indulnak elegendő számban olyan eljárások, amelyeknek tényleges, látható eredménye is lesz” – szögezte le, majd hozzátette, hogy még így sem lett kevesebb a szabálytalanul közlekedők száma az utakon. Második pontként kiemelte, hogyha mégis indulnak eljárások, azok „felfoghatatlanul hosszan húzódnak”, ahogy ez az Árpád hídi balesettel kapcsolatban is történt. „Harmadrészt pedig a kiszabott büntetések igen enyhék” – húzta alá.
Az Árpád hídi gyilkos esete mindhárom fenti állításra jó példa- feltéve, ha az eljáró bíró hagyja, hogy az ügyészség által elgondolt mederben folyjon le az eljárás. Én ugyanis a magam részéről egyáltalán nem értem az ügyész indítványát. Sőt, igazából felháborítónak tartom
– emelte ki.
„Ha ugyanis az Árpád hídi versenyzés nem halált okozó közúti veszélyeztetés, akkor a Btk. 234. §-t ki kell venni a jogszabályból, mivel akkor nemlétező életviszonyt szabályoz, nemlétező magatartásformát szankcionál” – hívta fel a figyelmet.
Ugyanis ezt a tényállás azokban az esetekre vonatkozik, amikor valaki szándékosan szegi meg a közúti közlekedés szabályait, és ezzel összefüggésben okoz halált. Schneller Domonkos kitért a balesetet okozó sofőrök vétségeire. A felsorolt tények az MKSZ elnöke szerint szándákosságot mutatnak meg, ezzel szemben az ügyészség úgy döntött, hogy a tragédiát a Btk. 235.§ (1) bekezdés szerint minősíti, ami a gondatlanságból elkövetett, halálos kimenetelű közúti baleset okozására vonatkozik. A minősítés tehát téves” – mutat rá.
„Szerencsére a bíróságot nem köti az ügyészi indítvány; én a magam részéről nagyon remélem, hogy az eljáró bíró elég bölcs lesz ahhoz, hogy közbenső végzéssel korrigálja a téves minősítést” – írja.
Schneller Domonkos úgy véli, hogy az ügy fényében teljesen feleslegesnek tűnik a „sisak-vita”, valamint a kerékpárosokat szabályozó egyéb intézkedések.
A kerékpáros az egyik legvédtelenebb a közlekedés résztvevői közül
– húzta alá, majd közölte azt is, hogy a Magyar Kerékpáros Szövetség a sportolói lincensszel rendelkező kerékpárosokat érő durva közúti atrocitások esetén jogsegélyt fognak biztosítani. Valamint mindent el fognak követni, hogy „a mások életét és testi épségét veszélyeztető, a közúti közlekedésben való részvételre mentálisan alkalmatlan közveszélyes elmebetegek közül minél többnek vegyék el a jogosítványát – ezáltal is biztonságosabbá és kiszámíthatóbbá téve a közlekedést nem csak a kerékpárosok, de a gyalogosok, babakocsit tologatók, illetve a szabályok betartásával közlekedő autóvezetők számára is” – zárta gondolatai.

