Index – Belföld – Márciustól a BudapestGO appból is riasztható lesz a BKK-rendészet
A korábban is működő BKK-, illetve BKV biztonsági szolgálatok mellett az újonnan létrejött BKK-rendészet, valamint a fővárosi rendészet összehangoltan dolgozik az utasokért a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálatban, közölte a BKK.
Mint írták, a január 1-jével a Fővárosi Önkormányzat Rendészeti Igazgatóság (FÖRI) új szervezeti és működési szabályzatának megfelelően megalakult a BKK rendészeti osztály, amely 39 emberrel látja el a feladatát a budapesti közösségi közlekedés járatain és megállóiban, de a rendészek száma folyamatosan nő, a teljes létszámuk 75 lesz.
Az egységek tevékenységét irányító, 24 órában működő diszpécserközpont gyorsabb reakciót tesz lehetővé probléma esetén, emellett az utasok folyamatos rendészeti jelenlétet tapasztalhatnak a kiemelt vonalakon, így például a 4-6-os villamoson.
Közölték, hogy a közös irányítású Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat nemcsak az ügyfelek biztonságérzetének és utazáskomfortjának javításáért felel, hanem az utazási feltételek megsértése miatt az utazásból kizárt, szociálisan nehéz helyzetben lévő embereknek is segítséget nyújt a hajléktalanok ellátását végző fővárosi, valamint civil szervezetekkel együttműködve.
Tudatták azt is, hogy
márciustól a BudapestGO alkalmazásban megjelenő új funkció lehetőséget ad az utasoknak a közvetlen jelzésre.
Rendészeti beavatkozást igénylő esetekben az utasok hívhatják az utasbiztonsági rendszer központi irányítószolgálatát, a személy- és vagyonbiztonságot közvetlenül veszélyeztető helyzetekben pedig a 112-t. Baleset vagy veszélyhelyzet esetén továbbra is a 112-t kell hívni.
Közölték azt is, a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat rendszerében dolgozó rendészek, valamint személy- és vagyonőrök az egyszerűbb azonosíthatóság érdekében közös formaruhában, egyforma láthatósági sárga mellényben dolgoznak.