A 3,6 literes 6 hengeres benzinmotor 260 lóereje komoly dinamikát kölcsönöz a tágas Skoda Superbnek.

A Skoda nemrégiben kezdte meg a teljesen megújult negyedik generációs Superb értékesítését, a szedánként és kombiként gyártott típust 1,5-2 literes benzines és dízel 4 hengeres turbómotorokkal szerelik.

Már az elődbe is hasonló erőforrások kerültek, a korábbi generációkat viszont még nagyobb lökettérfogatú és hengerszámú szívómotorokkal is meg lehetett vásárolni.

A 2001-ben debütált elsőgenerációs Superb esetében a 193 lóerős teljesítményű 2,8 literes V6-os egység jelentette a csúcsot, a 2008-ban kijött második nekifutás pedig ennél is erősebb és nagyobb benzinmotorral is kapható volt.

A mellékelt fotókon látható, éppen új gazdára váró példány a gyártás vége felé, 2014 májusában látta meg a napvilágot, és a motorházteteje alatt egy 260 lóerős, illetve 350 Nm-es produkcióra képes 3,6 literes V6-os szívó benzinmotor található.

A 10 éves és eddig egyetlen német tulajos cseh kombi eddig alig több, mint 50 ezer kilométert hagyott maga mögött és az árcéduláján 21 990 eurós, vagyis mintegy 8,7 millió forintos összeg szerepel.

A magas felszereltségű, összkerék-hajtású és hatfokozatú duplakuplungos DSG automata váltós Skoda Superb végsebessége 250 km/h. Ehhez hasonlóan a fogyasztás sem szerény: a gyártó 9,3 literes átlagot ígér, de a gyakorlatban inkább 10-12 literre lehet számítani.

A Magyarországon jelenleg 14,4 millió forinton nyitó vadonatúj Skoda Superb legerősebb változatában egy 265 lóerős 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotor található.