Megannyi késést követően most végre hivatalosan is lehullott a lepel a vadonatúj, akár 517 lóerős Audi Q6 e-tronról.

Jó ideje nyílt titok volt, hogy az Audi egy új középkategóriás elektromos SUV-val kívánja betölteni a Q4 e-tron és a Q8 e-tron közötti űrt, a Q6 e-tron hivatalos leleplezésére azonban különböző hátráltató tényezők miatt egész mostanáig várnunk kellett.

A Q4 e-tronnál 18, a belsőégésű motoros Q5-nél 10 centiméterrel hosszabb újdonság két részre osztott első lámpákat vonultat fel, az alsó rész a fényszóró, a felső a menetfény.

Utóbbi érdekessége a személyreszabhatóság, a legmodernebb OLED technológiát felvonultató hátsó lámpák pedig egyedi grafikai elemek révén hívják fel a mögöttes forgalom figyelmét az esetlegesen közelgő veszélyekre, illetve a túl rövidre vett követési távolságra.

Az ívelt paneles műszerfalon egy 11,9 colos digitális műszeregység és egy 14,5 colos infotainment panel kapott helyet, az operációs rendszer feladatait Android látja el. A Q4 e-tronban lévőnél 30 százalékkal nagyobb HUD és az első utasnak szánt 10,9 colos érintőkijelző feláras tétel.

Az 526 literes csomagtér a 40:20:4 osztatú hátsó üléstámlák ledöntésével 1529 literig bővíthető, a töltőkábeleknek elöl egy 64 literes mini rakteret alakítottak ki.

A 2,35 tonnás Q4 e-tron mozgatásáról 388 lóerős duplamotoros összkerék-hajtás gondoskodik, a 0-ról 100-ra 5,9 másodperc alatt felgyorsuló újdonság végsebessége 210 km/h-ra van korlátozva.

A bruttó 100, nettó 94,9 kWh kapacitású akkumulátor a WLTP-szabvány szerint 625 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, 270 kW-os DC-gyorstöltővel 10 perc alatt akár 255 kilométer hatótáv is nyerhető. 10-ről 80 százalékra 21 perc alatt lehet feltölteni a 800 V-os telepet.

A szintén duplamotoros összkerekes SQ6 e-tron csúcsteljesítménye eléri az 517 lóerőt, melynek köszönhetően 4,3 másodperc alatt letudható egy 0-100-as sprint, a végsebesség ez esetben 230 km/h, a hatótáv pedig 598 kilométer.

A későbbiekben várhatóan érkezik két hátsókerék-hajtású verzió is, melyek egyikében egy 83 kWh-s telep lesz, a másik pedig a hosszú hatótávra lesz kihegyezve. Ezenkívül előreláthatólag egy szupersportos RS változatot bemutatnak majd.

A Q6 e-tron 19 százalékos helyi adót tartalmazó német alapára 74 900 euró (29,6 millió forint), az SQ6 e-tron minimum 93 800 euró (37,1 millió forint) kifizetését követően vezethető haza. A forgalmazás a harmadik negyedévben kezdődik meg.