A BMW X3 méretű Rivian R2 egész jó áron kínál relatíve tágas utasteret és 500 kilométer körüli hatótávolságot.

Az újhullámos amerikai autógyártók között jegyzett Rivian a közelmúltban dobta piacra első elektromos modelljeit, az R1T pickupot és az R1S divatterepjárót, most pedig itt a kisebb és olcsóbb vadonatúj R2 szabadidő-autó.

A 4,71 méter hosszú, 1,7 méter magas és 2,93 méteres tengelytávolságú újdonság szimpla-, dupla-, illetve triplamotoros változatban lesz kapható, melyek közös vonása a 480 kilométert meghaladó hatótávolság.

Az újfajta akkumulátorban 4695-ös hengeralakú cellák találhatók, melyek 46 milliméteres átmérőjük és 95 milliméteres magasságuk révén nagyobbak a Tesla által használt 4680-as celláknál, ami nagyobb csúcsteljesítménnyel és gyorsabb tölthetőséggel kecsegtet.

A BMW nemrégiben jelentette be, hogy szintén ilyen újfajta, nagyobb energiasűrűségű 4695-ös cellákkal kívánja felvértezni az elsőként a vadonatúj debreceni gyárban készítendő és jövőre debütálő Neue Klasse modelljeit.

A 10-ről 80 százalékra ideális esetben 30 perc alatt feltölthető amerikai villanyautó műszerfalán két kijelző található és ezúttal kesztyűtartóból is kettőt kapunk.

Az alapmodellnek csak a hátsó kerekei hajtottak, az összkerekes csúcsverzió pedig 3 másodperc alatti 0-100-as gyorsulással kecsegtet.

A 11 kamerával és 5 radarral felvértezett ötszemélyes Rivian R2 forgalmazása 2026 első felében kezdődik meg, az alapár az ígéretek szerint 45 ezer dollár, vagyis mintegy 16 millió forint magasságában fog alakulni.

Viszonyításképp, az 5,1 méter hosszú R1S 75 ezer dolláron (27 millió forint) nyit.