Ez a kézi váltós, hátsókerékhajtású és igen könnyű német sportautó egyenesen a DTM hőskorába repíti majd vissza tehetős új tulajdonosát.

A BMW az 1985-ös Frankfurti Autószalonon tárta először a nagyközönség elé az első M3-at. Az E30-as típusjelzésű 3-as BMW-re épülő relatíve könnyű sportkocsi motorházteteje alatt egy 2,3 literes benzinmotor található, mely S14B23-as erőforrás kiviteltől függően 195-220 lóerőt szabadít rá a hátsó kerekekre.

1990-ben azonban napvilágot látott egy minden korábbinál sportosabb és erősebb kivitel, a BMW M3 Sport Evolution. És ennek az alig 600 példányt számláló, fekete és piros színben készült szériának most eladóvá vált az egyik remek egészségnek örvendő példánya.







Az eddig kevesebb, mint 22 ezer kilométert futott különleges M3-ast Hollandiában kínálják eladásra, az árcéduláján pedig 375 000 eurós, vagyis átszámítva mintegy 147,5 millió forintos összeg olvasható.

A Brillantrot fényezésű, fekete bőrbelsős, napfénytetős, légkondis és gyári sztereó rendszerű kocsi eredeti állapotban, gyári fényezéssel vár új gazdára. A tavaly áprilisi utolsó szervizelés óta mindössze 631 kilométert tettek meg az autóval.










Az 1 centiméterrel ültetett futóműves, nagy légbeömlős, 16 colos kerekű BMW M3 Sport Evolution motorházteteje alatt egy 2,5 literes 4 hengeres S14B25 erőforrás rejtőzik, mely 7 000-es percenkénti fordulatszámon 238 lóerőt szabadít rá a hátsó kerekekre. Összehasonlításképp, a 2,3 literes alapmotor 6 750-nél adja le a csúcsteljesítményét.

Az ötfokozatú Getrag kéziváltóval szerelt, 1,2 tonnás csúcs ős-M3-as 240 Nm-es nyomatéka 4 750-es fordulatszámon ébred. A tömegcsökkentés érdekében az M3 Sport Evolution üvegei vékonyabbak, a fék extra hűtést kapott, a méretes hátsószárny pedig állítható kivitelű (Monza, Normal, Nürburgring).






















Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.