A végsebességre kihegyezett McLarenből alig több, mint 106 darabot gyártottak, és ezek közül most eladó egy lényegében vadonatúj példány.

A McLaren 1993 és 1998 között egész pontosan 106 példányt készített az F1 típusjelzésű szupersportkocsiból, mely 386 km/h végsebességű modell egyik érdekessége, hogy három utas foglalhat benne helyet, a sofőr pedig középen ül.

A McLaren F1 szellemi örököse a Speedtail, mely az F1, a P1 és a Senna után a McLaren Ultimate Series negyedik képviselője. A kocsiból mindössze 106 példány készült és ezek mindegyike elkelt rögtön a hivatalos bejelentés pillanatában, vagy még az előtt.

Most azonban a kellő pénz birtokában le lehet csapni egy éppen új gazdájára váró, eddig alig 350 kilométert futott narancssárga példányra. Az árral kapcsolatban csak a komolyabb érdeklődők számára nyilatkoznak, mindenesetre az ilyen egykoron 800 millió forintos kocsik mostanság általában már kétszeres áron cserélnek gazdát.







Az igen hosszú, több mint 5,1 méteres Speedtail rendkívül áramvonalas karosszériát kapott, melyhez mindössze 1430 kilogrammos tömeg társul.

A 4 literes biturbó V8-as benzinmotorra épülő hibrid hajtáslánc összteljesítménye eléri az 1050 lóerőt. Így aztán nem csoda, hogy a 0–300-as sprint ezzel a kocsival akár 12,8 másodperc alatt letudható (P1: 15,5 s), a végsebesség pedig mintegy 402 km/h.










A szélvédő felső része gombnyomásra elektronikusan sötétíthető, így nincs szükség hagyományos napellenzőkre. Külső visszapillantó tükröket sem találunk a karbonszálas autón, ezek helyét ugyanis nagyfelbontású kamerák és kijelzők vették át.

Érdekesség továbbá, hogy az első kerekek légellenállás-csökkentő speciális borítást kaptak, illetve, hogy az aktív hátsó szárnyak flexibilis karbonszálas anyagból lettek kialakítva.










Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.