A triplamotoros Ford SuperVan 4.2 közel hangtalanul suhan igen komoly tempóval és akár 2 tonnás leszorítóerővel.

A Ford a 2022-es Goodwood Festival of Speeden mutatta be a SuperVan 4.0-t, melynek tavaly júniusban debütált a továbbfejlesztett 4.2-es verziója.

A Pikes Peak International Hill Climb versenyen Romain Dumas által vezetett különlegesség a harmadik idei F1 versenyhétvége egyik sztárja lesz.

Az elődjénél jelentősen nagyobb, 240-es tempónál 2 tonnás leszorítóerőt termelő versenyautóval a március végén megrendezendő ausztrál nagydíj látogatói találkozhatnak majd az Albert Parkban.




A 2 tonnára csökkentett tömegű, karbonszálas karosszériás SuperVan 4.2 négy helyett „csak” három villanymotort vonultat fel, így a teljesítmény 2000-ről 1400 lóerőre csökkent.

Viszonyításképp, az elektromos Mustang Mach-E általunk a közelmúltban alaposan meghajtott legerősebb közúti változata 487 lóerős.

A Ford e-Transit Custom nagyon távoli leszármazottjának tekinthető versenyautó pontos menetteljesítményei ismeretlenek, az előd 2 másodperc alatt pattant fel 0-ról 100 km/h-ra.







A 600 kW-os rekuperációra képes összkerékhajtású Ford kovácsolt magnéziumfelnikre szerelt Pirelli P Zero gumikon gördül.

A 2024-es F1-szezon március 2-án a bahreini nagydíjjal veszi kezdetét, melyet a március 9-i szaúd-arábiai verseny és a március 24-i ausztrál futam követ a sorban.







Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.