A zöld rendszámos plugin hibrid XM 50e a BMW aktuális termékkínálatának egyik leglassabb M-es modellje.

A BMW 2022 őszén leplezte le plugin hibrid divatterepjáró újdonságát, a 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotorra épülő 653 lóerős és 800 Nm-es XM-et, melyből 2023 tavaszán érkezett meg a 748 lovas és kereken 1000 Nm-es produkcióra képes, általunk már részletesen bemutatott Label Red csúcsmodell.

Most pedig itt az ezek alá pozicionált XM 50e, melynek magyarországi alapára 52,7 millió forint.




A nagytestvérektől eltérően az 50e-ben nem biturbó V8-as, hanem soros 6 hengeres turbós benzinmotor található.

A 476 lóerős teljesítményű és kereken 700 Nm nyomatékú plugin hibrid újdonság 5,1 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást. Ez alapvetően nem rossz érték, de az XM 50e egyértelműen a lassabb M-es modellek közé sorolható.

Viszonyításképp, a Magyarországon 71,6 millió forintos alapárú XM 4,3 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra, a 82,2 millió forinton nyitó XM Labelnek pedig 3,8 másodperc is elegendő ugyanehhez.




A sportos BMW SUV-ra vágyók számára remek alternatíva lehet az X5 M Competition, melynek plugin hibrid technika nélküli őszinte biturbó V8-as hajtása „csak” 625 lóerős teljesítményű, de az XM-énél 300 kilogrammal kisebb tömeg miatt ez az 59,5 millió forintos alapárú csúcs X5 3,9 másodperc alatt lő ki 0-ról 100-ra.

A nyolcfokozatú automata váltóval és 21-23 colos kerekekkel szerelt, alapáron összkerekes XM 50e WLTP-szabvány szerinti elektromos hatótávolsága 78-83 kilométer magasságában alakul. A maximum 7,4 kW-tal tölthető akkumulátor nettó 25,7 kWh kapacitású.




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.