A kinti húsz százalékos drágulást nehéz itthon érvényesíteni.

Az idei januárban a DataHouse adatai szerint 9243 importált használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami több mint 13 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Az import jelentősége így is alacsonyabb az előző évekhez képest, elsősorban az árak emelkedése miatt.

A Német Autóklub (ADAC) friss adatai szerint két év alatt közel 20 százalékkal nőtt a használt autók átlagára Németországban, azon a piacon, amely a magyar használtautó-import elsődleges forrásának számít. Mindez az infláció miatt romló hazai jövedelmi viszonyokkal párosulva komolyan visszafogta az import iránti keresletet – magyarázza a fejleményeket Halász Bertalan, a JóAutók oldal vezérigazgatója.

A behozott használt autók közötti márkasorrend, ahogyan írtunk róla, több változást is mutat az előző évhez képest. A jelenlegi legnépszerűbb importautókról itt írtunk.

Ami az idei évet illett, bár az év első hónapjaiban nem várható jelentős fordulat, némi növekedés várható a kereslet emelkedése és az infláció csökkenése miatt. A használtautó-import csak egy kis része a hazai autókereskedelemnek, mivel a belföldi átírások száma jóval magasabb, közel nyolcszor akkora mennyiséget mutat.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.