Walter Katalin reagált Vitézy Dávid azon állítására is, hogy az intézkedés bevezetését nem előzte meg társadalmi egyeztetés.

Walter Katalin elismerte, hogy hibáztak a BKK-s járatritkítás bevezetésénél – derül ki az ATV cikkéből. „Erről sajnos sokkal látványosabban, hangsúlyosabban és hamarabb kellett volna kommunikálnunk, én ezért elnézést kérek” – mondta a csatorna Híradójának a BKK vezérigazgatója.

Walter reagált Vitézy Dávid azon állítására is, hogy az intézkedés bevezetését nem előzte meg társadalmi egyeztetés. A vezérigazgató szerint tavaly novemberben és decemberben is egyeztettek civil szervezetekkel.

„Önmagában az az intézkedés amit meghoztunk, az adatalapon, mindent elemezve történt és természetesen az volt kezdetektől fogva az elképzelésünk, hogy ezt folyamatosan fogjuk monitorozni és amennyiben szükség van beavatkozásra, akkor azt meg fogjuk tenni” – nyilatkozott.

Korábban megírtuk, hogy adatalapú mérések eredményeként a BKK úgy döntött, hogy január 19-étől, péntektől több járatának menetrendjét is a megváltozott utasforgalomhoz igazítja. Hétfőn és pénteken csúcsidőben azok a BKK-járatok, amelyek a mért utasforgalomhoz képest eddig sűrűbben, vagy több párhuzamos járattal együtt közlekedtek, legfeljebb 1-2 perccel ritkábban járnak majd.

Az intézkedés 53 járatot – 43 busz-, négy villamos- és hat trolibuszjáratot – érintett és voltak, akik mérsékelt lelkesedéssel fogadták a változást, például Vitézy Dávid volt közlekedésért felelős államtitkár, aki egyből arra szólította fel Karácsony Gergelyt, hogy haladéktalanul vonja vissza a járatritkítási csomagot. A Közlekedő Tömeg pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy a koronavírus-járvány óta gyérebb hétfői és pénteki utasforgalom nem elégséges indoklás a BKK járatritkítására, főleg, mivel jelenleg a főváros vezetése folyamatosan kritizálja az Építési és Közlekedési Minisztériumot a többi között a MÁV–HÉV-vonalakon tapasztalható járatritkítás miatt.