A DTM emlékeket felidéző sportszedán 21. századi változata szupermodern technikát vonultat fel a retró hangulatú lemezek alatt.

A Mercedes 1982-ben az első kompakt szedánjaként dobta piacra a W201-es sorozatot, vagyis a 190-es modellt. Az első C-osztály által váltott típus egészen 1993-ig gyártásban maradt, és 9 év alatt közel 1,9 millió példány készült belőle.

Az 1989-ben debütált 190 E 2.5-16 Evolution azonban olyan ritka mint a fehér holló, csakúgy mint a nem sokkal később kijött Evolution II. A mindössze 502 példányban gyártott típus a DTM homologizációs előírásai miatt látta meg a napvilágot.

A motorháztető alatt egy 2,5 literes 16 szelepes Cosworth motor található, melynek 235 lóerős teljesítménye 250 km/h sebesség elérését teszi lehetővé.A 0-ról 100-ra 7,1 másodperc alatt felgyorsuló, ötfokozatú Getrag kéziváltós Mercedes motorja egészen 7 600-ig elforgatható.




A HWA novemberben arról számolt be, hogy modern formában támasztja fel a legendás típust, melyről akkor még csak skicceket, most viszont már kicsit kézzel foghatóbb látványterveket is nyilvánosságra hoztak.




HWA Evo néven támad az újdonság

Az ikonikus formatervet továbbvivő 21. századi Mercedes 190 E 2.5-16 Evo II szupermodern hajtásláncot, futóművet, fékrendszert, aerodinamikai csomagot és biztonságtechnikát fog felvonultatni, a részletes specifikációk viszont egyelőre még ismeretlenek.




A mindössze 100 példányban gyártandó, normál 190 E-re építkező újdonság első példányait az ígéretek szerint 2025 végén vehetik majd át a megrendelők. Az árcédulán adókkal együtt mintegy 325 millió forintos összeg fog szerepelni.




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.